fredag 22 augusti 2008

Ytterligare en dag i hamburgarens tecken (och trond hade en kängurukostym)

Hela dagen i kassan på burgers men det fungerar. Jag är ju fortfarande ganska vettskrämd för allt som jag kan strula till. Men nu flyter det i alla fall hyfsat bra. Och att knappa in en 90 grams meny med allt på och en cola är inte så svårt. Tunnbrödsrulle däremot är bökigt, jag måste komma ihåg att fråga "grillad eller kokt" "ketchup senap sallad och vilken gurka?" Och jag glömmer det hela tiden.

I natt drömde jag att tyskarna sköt Wäinö som stod uppställd mot en vägg. Avlivning alltså, ungefär samma sak som jag vill göra med honom. Så blev det typ andra världskriget och jag sprang bland lastbilar, stockar och lös asfalt. Helt plötsligt hade det gått ett år och det var sommar, jag och Peter gick runt bland blommorna och höll varandra i hand. Jag mötte en ko som hette Rölla (precis som i Emil) hon hade hjälpt mej under andra världskriget så jag fick lov att tacka henne. Och så helt plötsligt ute på en åker dök Trond upp i kängurukostym och med svartmålad näsa.
Ibland gör saker hjärnan som man undrar över efteråt.

Vi har beställt bredband och kan sluta snylta på grannarna. Det ska kopplas in den 2 september (dagen innan vi åker till Bulgarien) Men det ska bli roligt, jag kanske kan tanka hem lite saker då.

Peter har tagit motorcykeln och åkt till Norge i dag, jag kunde inte följa med för jag jobbade så länge i dag och han ville åka tidigt. Men det gör mej inte så mycket för jag har då möjlighet att surfa hela helgen för mej själv. Sitta hur länge jag vill utan att känna mej taskig mot någon.
För det finns nog ingen som kan tillbringa så mycket tid som jag på tradera!

0 kommentarer: