lördag 16 augusti 2008

Får man älska sina vänner så mycket?

Peter föreslog att vi skulle flytta till Mora men det lät gräsligt i mina öron, inte vill jag flytta tillbaka dit.
Jag trivs här och vill stanna kvar här!!!

Jag och en arbetskamrat gjorde oss mycket mycket lustiga över en ganska gräslig människa i morse. Vi bestämde att hon har hela huset fullt av kaniner och att hon bakom den präktiga fasaden (hennes motto är nog "om man vill ha något gjort så får man göra det själv) så är hon en sexgalning med ett eget tower of power. Och lackdräkterna till trots handlade hon 3 par trosor för 50 kr på Ingers mode när det fanns. Det är mormors trosor i otäck bomull som korvar sej och har hålmönster. Och hon kommer att torka dottern i häcken tills flickan är i alla fall 14 år eftersom om man vill ha något gjort så får man göra det själv.

Beccs har sminkat mej i kväll, jag är blå porrögon som nästan inte ser ut att sitta på mej. Jag känner mej lite som Tyra Banks, "talk with your eyes" ni som tittar på americas next top model vet vad jag pratar om.
Och jag har lärt mej hur fint det kan bli med rouge, det har jag inte använt sen jag var 14 tror jag och då var det något otäckt rosa ur mammas gömmor. Inte för att säga något dumt om mamma men smink har aldrig varit hennes starka sida.

Nu är det 2 veckor och 4 dagar kvar och jag kan inte fatta att vi snart ska åka och samtidigt så kan jag inte bärga mej, tänk att jag ska få fara utomlands. Jag är dödligt trött på att gå hemma och dra, det är ju bara jobb och jobb och jobb.
Men jag vet fortfarande inte vad jag ska packa, helförvirrad. Hur varmt kommer det att vara i Bulgarien? Vad ska vi göra på dagarna? Behöver jag vandringskängor, högklackat eller badtofflor? Går det att bada? Ska jag ha blå bikiniöverdel och vita trosor eller ska jag ta de gula och se ut som svenska flaggan? I de vita ser jag ju ut som den finska. Jag vet inte vilket som är värst. Men i värsta (bästa) fall kan jag kanske köpa nya bikinitrosor på plats. Jag kanske kan köpa det mesta av min packning på plats.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Frågar du mig,(det gjorde du iofs inte, men det bortser vi ifrån)så behöver du en mycket lätt packning bestående av 10 par högklackade skor, en guldbikini, en vit herrskjorta (att ha över bikinin om stranden vimlar av slibbiga män i speedos), en svart pennkjol att ha till den vita herrskjortan på middagarna, ett rött läppstift, och en sjal att slänga runt håret när det blåser.

Jag se framför mig hur du nonchalant trippar omkring på stranden och går under kodnamnet "Lolita Lovedoll".

Packningen på hemvägen ser ut som följer; 1073 par högklackade skor, en halv flaska jäger.