onsdag 6 augusti 2008

När det inte finns kallvatten och när köket luktar död räv!

Då borde man städa och vara en duktig fru. Men jag har jobbat för mycket och är trött för det mesta. På jobbet sitter jag ju i samma lägenhet mest hela tiden och när jag är ledig så vill jag ut och flänga lite.
Så Peter har dammsugit, diskat och tvättat de senaste dagarna. Men jag antar att det blir bättre när jag jobbar lite mindre..
Annars är det mest Bulgarien som hägrar faktiskt. Jag räknar ner dagarna varje dag och fantiserar. Jag är som ungarna som väntar på julafton. Vänta bara tills jag hänger i någons byxben och kviiiider
-Men är det inte nu snart! Kommer inte flygplanet snart? Måste man vääänta så länge? Jag vill åka NUUUU!
Jag funderar på vad jag ska packa, nu är jag uppe i 10 par trosor, några linnen, 1 kofta 3 böcker och sen vet jag inte så mycket mer. Kanske tandborsten oxå. Passet måste man ta med även om man ser ut som en lönnmördare.
Min sömmerska har mailat mej, min efterlängtade tyllkjol kommer att kosta mej 300 kr. Det är specialpris för mej eftersom jag var hennes första tyllkjolskund. Men det skulle inte bli så mycket dyrare för de kommande kunderna heller. Men jag är i sjunde himlen!! Jag ska få en tyllkjol och jag kommer att bli toppensöt. Till råga på allt så har sömmerskan samma midjemått som jag. Det måste betyda någonting, eller hur...
På fredag är det kalas, vi ska hem till Cilla och sen ska vi på parken och se Larz-kristers. (kom ihåg att köpa deras skivor "stuffparty 1 2 & 3)

0 kommentarer: