måndag 22 juni 2009

En dag i bilder

Min förmiddagspromenad i skogen, jag såg två döda näbbmöss, massor med myror, bajs och till sist så såg jag Hugo (fast honom finns det ingen bild på)


Älven vid Campingen, här brukar det vara massor med flugfiskare men jag slapp dem i dag.

En liten plaskpöl i skogen

En bro över ett igenvuxet dike.

Stigen jag brukar gå på.

Lite av utsikten från mitt tak.

Ljus och blomkrukor på mitt tak.
Här med filt och kuddar som tillbehör.

Mitt i natten med tända ljus och allt.
Min passionsfruktsblommaI den stora krukan där jag satte ranunkel har det inte rört sej på flera veckor. Peter har till och med askat i den!! Men i dag hittade jag tre små gröna glin som sticker upp lite försiktigt. GRATTIS till mej!

En nattbild till! Om det är nån som vet vad den orangea blomman heter, berätta det gärna.

9 kommentarer:

Anna Neah sa...

Roligt att du har så många bilder på bloggen numera. Bra att ni skaffade den dära kameran :)

Kanelbullen sa...

Vad du gör...ramla inte ner. Välldans fint, men jag blir nervig bara av att titta.

Sköt om dig. Sämlan och jag kanske skulle gå med dig nån gång?

Vi på Åsen sa...

Säger som Kanelis.....var försiktig när du är där ute....jag blir lite yrslig av bilderna =)

Tror att din blomma är en dahlia!

Anonym sa...

Blomman kan vara en sommardahlia, kanske...

Mariah den skräckslagne sa...

Nämen, nu får du ge dig!

vifsla sa...

Mariah: Se det som terapi! Och du behöver inte vara rädd för att ramla ner heller.
Jag sitter snällt mitt på taket (oftast) och där kan inget hända.

exaninia sa...

va mysigt det ser ut att vara på ditt tak :) tror vi går samma stig, så mysigt att gå där nere, funderar dock på att börja springa den där rundan snart, men drar mig lite för det, hur hurtig orkar man va haha :P

Nostalchic sa...

Tjoo härliga kvinna! Grattis, du är vinnaren i min tävling. Maila adressen så skickar jag dig ett fint paket. Din bild finns självklart på min blogg också.

KRAM!

Camilla Nilsson sa...

Du, brödet var snuskigt gott! Kan du maila receptet!

Love you!!