torsdag 11 juni 2009

Gravid

är jag inte men....
I går var jag och Peter ute hela dagen. Det var meningen att vi skulle åka till Falun men det blev så sent innan vi var klara med att dela ut plaketter i Mora så vi skippade det.
Jag hade längtat efter min finklänning så jag hade på mej den och underkjolen bara för att jag kunde.
Inne på ÖB ( i kassan, tack och lov) så stötte jag på en gammal taxikund. Vi sa hej och hon var chockad över att Peter i Larz-Kristerz var framför oss i kön.
När jag plockar i våra varor i kassen så kommer hon smygande och klappar mej på magen och frågar
-Är det så?
-Va? Nej! sa jag, jag är bara tjock.
-Nej, sa hon
-Jo sa jag, jag har underkjolen på mej oxå. Är det vad som sägs på byn eller ser det ut så?
-Jo det ser ut så, sa hon.
-Nej jag är bara tjock sa jag.
Hon skrattade dödsgenerat och klappade mej på armen. Men vet ni, jag skämdes inte ett dugg. Hon fick skämmas för sej själv istället.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men herrgud hur folk är egentligen! Bara gå fram och kläcka ur sig!

Kanelbullen sa...

Pust!!!

Boella sa...

Förbaskat ohyfsat, om du frågar mig. Jag hoppas hon lärde sig något. Håller med dig. Pinsamt för henne. Ha ha.

anol sa...

var med om samma sak förra sommaren. Då svor jag på att inte se likdan ut till den här sommaren men.......nu är sommaren (?) här igen och inget har förändrats. Kul att läsa din blogg, gillar din stil.

Unknown sa...

Jag tyckte det var kul. Höll du masken, om P?

Anna Neah sa...

Huvvaligen. Oförskämt!

Jis sa...

Folk har ingen hyffs, det är ju bara att inse! Bra att du stod på dig!

rubbad sa...

När blev det okej att oinbjuden klappa folk på magen, gravida eller ej? Fysjöen! (Som mormor säger)

alice cooper sa...

Sv: Herrbekant e kvar, men vette fan hur jag ska göra, han har blivit så stram men ändå inte. svårt å förklara.

Lilly Lee sa...

lite ohyfsat, att fråga om folk är gravida är en väldigt känslig fråga! Jag fick frågan av en läkare en gång, jag blev väldigt ställd! Men bra att du såg det så, hehe, det är ju hon som borde skämmas inte du ;-)
Ha en trevlig helg!

skånskan sa...

Har varit med om samma ett antal gånger. Man blir förvånad över hur klumpiga och dumma folk är. Hade aldrig kommit på tanken själv.....

vifsla sa...

Ja visst är det märkligt att man får ta i folk fast man inte ens känner dem, bara för att de skulle råka vara gravida (som jag inte är).
Om jag någonsin blir gravid så ska jag ha en tröja där det står "klappa inte elefanten".