torsdag 25 juni 2009

Nybakat

I dag har jag bakat morotsbröd. (Receptet hittar ni hos Underbara Clara). Det blev fantastiskt gott. Några smörgåsar fick jag avnjuta på taket. Jag gjorde Panna Cotta med smörstekta kaneläpplen oxå. Fast det hann aldrig bli nån bild på dem, de inhalerades illa kvick.

Häromdagen åkte jag och Peter med Syrran, Conny och Pappa Lasse till Falu koppargruva. Vi tog motorcyklarna och åkte på alla småvägar vi kunde hitta till Falun.

Pappa och Conny


Syrran

Gruvan
Peter i solen
Pappa och Conny lite i bakgrunden
Gruvguiden
Min familj i orange
En gruvhiss/spann
Ett otäckt sätt att stötta upp gruvväggarna.
Peter pillar på sin kamera
En massa autografer i guld.
Kedjor eller nåt i gruvtaket.
En tre år gammal julgran som inte sett varken vatten eller ljus sen den kom ner i gruvan.
Kårebocken som sades ha hittat falukoppargruva.
En mycket otäck staty.
På tiden då svenskan var ett språk med lite klass. (de borde lägga till: Amerikanske familjer som inte har koll på sina fula och högljudda skitungar kan gå ut och hoppa i grus eller nåt)
Peter och syrran framför muséet.
Syrran i Rättvik, Vidablick
Hela gänget med utsikten i bakgrunden.
Utsikten från Vidablick
Conny och Pappa.
Utsikt.
Stina, lite tokig.
Stina fotar mej som fotar henne

Så måste jag påminna alla läsare att köpa Hänt Extra, Peter är med och säger snälla saker om mej!!!
Jag köpte den av en ren slump idag, jag som aldrig köper såna tidningar annars. Och så var jag omnämnd bara så där.

4 kommentarer:

Carola H sa...

Jisses vad syster är lik mamma!!
Och vad det gäller tidiningen så fick jag rapport där nerifrån när den hade kommit ut i handeln och må tro att det var någon som var stolt som en tupp då, min mor!!
Ni verkar ha haft en toppen dag.

Ses nästa vecka kanske...

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Mysig utflykt vi gjorde! Ni får ta hojen hit till Roslagen nån gång, så kan vi åka och kolla på... Ja, vad vi nu har här.

Ha det så bra, hälsa Peter!

mvh Conny

Camilla Nilsson sa...

Du, det där brödet vill jag ha resept på! Det var riktigt riktigt gott!!!

vifsla sa...

Carola: Det är ju lite roligt att du får rapport från Stockholm innan du får det från Älvdalen

Conny: Ja nån gång ska vi väl få tid att åka söderöver oxå.

Camilla: Jag ska maila det till dej sen.