fredag 19 juni 2009

Några dagar i bilder

Eftersom jag inte begriper hur blogspots fungerar alla gånger så får ni scrolla ner till slutet på inlägget och läsa det nerifrån och upp.

Jag glad utanför Rättvik

Min sko på bilgolvet. Jag provade min nya kamera hej vilt. Jag knäppte på mina skor, på Peter, på det som var utanför. Jag råkade knäppa på en bil framför oss på vägen, jag tror han blev skitsur för han saktade ner på riksvägen och körde i 50-60 km/h. Peter blev förbannad efter en stund och körde om, han tutade lite oxå. Då tutade killen i den andra bilen och när vi kört om började han jaga oss och blinka som en dåre med helljuset. När vi svängde av vid ok innan rättvik så gjorde han det oxå. Men vi vägrade stanna eftersom man aldrig vet vad det är för galen pundare som håller på så.
Jag kollade upp regnumret på bilregistrets smsservice. En röd volvo 940 från Boda kyrkby med en Eva som ägare.
Jag var färdig att ringa polisen och anmäla det för den som körde måste ha rökt på eller nåt för så där gör inte friskt folk och speciellt inte i över en mil!

Peter på väg hem

En pelargon i ett fönster.

På väg hem från Gävle på måndagen stannade vi i Rättvik och åt lunch. Det här är sockerfria jävla kakor...
Mr Fatboy himself

Martin Stenmarcks jacka
Jerka!
Det rockades som tusan!
Fatboy var helt klart bäst. Jag fick autograferna sen.
Martin Stenmarck var rocknroll!
På söndagen åkte vi till Gävle och såg Jerry Williams. Där fanns oxå Anna Sise och FatBoy.

Carola på kalasRoger och Lajs på kalas

David är glad i sin grilltång.David har fått present.
Cilla har fått present.
Peter ser pillemarisk ut.
Kalle berättar en historia. Ta en närmare titt på cigaretten.
Cilla gör gester och miner.
Carola berättar om när hon sköt en älg! Om ni träffar henne, be henne berätta om kakpasset och pisspasset.
Peter och Carola sjunger lite grann.

På kalaset fanns en liten hund som hette Ludde. 3 månader gammal och Dansk-svensk gårdshund var han.
Cilla var glad, hon fyllde 25!

Kalle tyckte att det var toppen


På lördagen var vi på kalas hos Rebecka och David.

Hunden Fanny blev min bästa kompis

De eldade
På vägen hem från Bjärre hittade jag en groda som jag ville fota. Det slutade med att vi blev inbjudna i en stuga på whiskey. Eller Peter drack och jag lät bli.

Och så ytterligare en blid på Roberto.
Robert och Henrik
Mera Henrik.
Henrik på scen

Peter och Roberto
Roberto på scen

Vi fick komma in i deras fina buss
På kvällen åkte vi till Bjärre och hälsade på Scotts.
Mitt fikabröd
Peter "posar" snällt.

Sen gick vi på Kaffestugan och fikade

Det skulle sändas dagen efter..

Peter fick spela in lite radio med Noppi.

Förra fredagen var vi till Mora, vi svängde in på mora närradion för att överlämna ett "tackkort".

9 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Men nu blev jag allt lite yr i skallen. Jobbigt att åka baklänges, men fina bilder är det.

Glad Midsommar!

Carola H sa...

Det gick då jätte bra att läsa baklänges också.
Vad skoj ni verkar ha haft.
Synd bara att det regnar idag.

Ha en riktigt skön midsommar helg.

Kramar från oss i Vattnäs

Anonym sa...

Jag har tänkt på en sak.. Eftersom det verkar som om anonyma användare tycker att du är kändiskåt så borde du utlysa en tävling.. Första pris blir en spelning med din kändisPeter till en schysst grillskiva med dej inbjuden att glänsa kvällen till ära..
Eftersom jag kläckte iden så vinner jag första priset... *fniss*

Då kan jag skicka en bild till kvällsblaskan så blir denne anonyma kanske nöjd och glad.

Tack för en bra blogg med en fantastisk huvudperson.

Färjan-Ruth sa...

Trevliga foton. Ha en fin Midsommarhelg! Kram. Färjan-Ruth

AnnaE sa...

Halloj!snygg blogg!Du skriver
jäkligt bra!/AnnaE(Larzkristerzfanzone)

Anonym sa...

snygga bilder på Henrik och roberto.. har träffat dom privat 3 gånger.. rar och gulliga är killarna i Scotts. har även träffat Larz -kristerz privat 15 maj -09 på Sundspärlan i Helsingborg.jättetrevliga vara dom.
jag håller på med en hemsida om både Scotts och Larz Kristerz.
kram lisa från Helsingborg

Carola H sa...

Grattis på namnsdagen tjejen.

vifsla sa...

Tack för alla kommentarer! Fortsätt i den stilen!

Pillerillan: det är ju oxå en idé!

Ruth: Tack så mycket!

AnnaE: Tack, det värmde.

Lisa: Du får skicka en länk till hemsidan så jag får titta.

Carola H: Tack så mycket!

pubes sa...

Men NUUU klickar det! Har kollat igenom dina inlägg och funderat på varför jag känner igen din sambo. Funderade på om han kom från min hemort åsele men det var det inte, funderade på om jag träffat han på en fest nånstans men så var det inte heller! Dansbandskampen va? :D
annars är han bara väldigt lik nån!