torsdag 4 juni 2009

Sommarpratare

I dag har jag hittat sveriges radios välgömda sommarpratararkiv. Det är jättespännande och jag känner mej vansinnigt inspirerad och upplivad av allt fantastiskt jag hört i dag.
Jag tycker att Mark Levengood är någon som alla borde lyssna till lite extra, han är makalöst rolig och fyndig.
Jag har lappat bilar samtidigt som jag lyssnat på Mark och jag fnissade järnet. Hade jag varit för mej själv hade jag storskrattat men när man är lapplisa så ska man nog inte storskratta lite hur som helst. Men det var verkligen otroligt roligt.
Nu vill jag bara ta tag i papper och penna och skriva skriva skriva. I sommar hoppas jag verkligen att jag hinner peta ner något och jag hoppas att inspriationen bygger bo i mitt hjärna/hjärna/höger hand.

Jag har ätit jättegod smörgåstårta hos Cilla som fyllde 25 i dag. HURRA HURRA HURRA! Hon fick det underbaraste lilla armband som någon någonsin kan fantisera ihop av sin mamma. Jag blev nästa bibliskt avundsjuk.
(Jag vet inte om bibliskt funkar tillsammans med avundsjuk men det passar så bra till ilsken så jag fortsätter så.)

Nu till kvällen ha jag gjort en syndigt stor pannacotta till bara mej men jag tror inte att den hinner stelna innan jag somnat. För att göra det piffigt i mitt kök så har jag plockat en ganska lagom stor bukett liljekonvaljer. De ståtar i ett prickigt glas på mitt köksbord just nu.
Bara lukten gjorde mej lite varm i själen.
För lite extra husmoderlig touch så har jag kämpat mej igenom en ganska stor hög med stryktvätt. Två av påslakanen luktade verkligen rent och nystruket, UNDERBART.
Bara solen kommer fram ska jag hänga ut mina sängkläder på tvättvindan jag hittat på gården, det ska bli så fint med solochvindtorkad tvätt.

8 kommentarer:

skånskan sa...

Låter kul - kan du inte skicka länken till arkivet - det är ju riktigt skåpgodis....
Vad kul att du har roligt när du har lapplisa - jag trodde alla lapplisor var på dåligt humör...

Kanelbullen sa...

Du är härlig du!
Bra att du läste på.

Kram!

Anonym sa...

Jag blir alldeles lyrisk.. Så många underbara ting... Mark Levengood, liljekonvaljer,sol-och vindtorkad tvätt, smörgåstårta, pannacotta... Jag njuuuter!!!

Libby sa...

Bibliskt funkar till allt som har med starka känslor att göra! Instämmer med Anonym: vilken dag fylld med livsglädje!

Carola H sa...

Man blir så glad av att läsa din blogg, även om du är lite butter en dag. För du skriver så bra! Man blir liksom med ryckt på ett konstigt sätt.
Kör så pennan eller fingrarna glöder i sommar.
Kram på dig

Wysteriia sa...

I know! känner mig så fel ibland bara...men alla har la någon dålig dag då o då ;)

vifsla sa...

Skånskan: Sök på sommarpratare ladda ner så poppar det upp grejor.
Lapplisa är bara ett jobb, inte en sinnesstämning.

Kanelis: Visst är jag bra.

Anonym: Vad bra, då har jag lyckats ännu en dag.

Libby: Då är bibliskt ett ord jag ska använda oftare.

Carola H: Vad skönt. I sommar blir det nog några rader.

Wysteriia: Jo alla har dåliga dagar! Eller rent av gräsliga dagar.

Carola H sa...

Jag "behöver" dina rader i sommar. Fem veckor på ett ställe med inte så mycket att göra.
Så skriv så pennan glöder är du snäll!!!
Kram på er