fredag 10 juli 2009

En dag som ingen annan

När jag kom hem från jobbet i morse skulle jag baka, det slutade inte riktigt som jag tänkt mej. Degen skulle jäsa i en bunke först och jag tänkte förvärma ugnen under tiden. Jag ställde degbunken och satte på ugnen (trodde jag). Sen pillade jag med datorn en stund, när jag kom ut i köket igen så luktade det pyton och rykte från min degbunke. Jag hade vridit på en platta istället för ugnen. Skålen blev så här fin...

Plattan blev så här fin..

Degen som blev värmd på spisen.

Men det blev bröd av det i alla fall.

Riktigt fin bröd faktiskt. Det står på taket och kyler av sej.

Uppskuret

Jag 11-fikade på taket. Vädret var inte det bästa men mitt te var underbart gott och hembakt ostmacka är inte det sämsta.


Jag gjorde köttbullar oxå, innan jag klev ut på taket ställde jag in dem i ugnen. Och där glömde jag dem. Det blev inte kolbollar av dem men lite torra kanske..

5 kommentarer:

Carola H sa...

Inget som inte går att råda bot på med lite sås.

Vifsla sa...

Jag hoppas det!
Annars får jag kasta dem på alla jävla epa-traktorer och mercor som kör runt här nere.

Kanelbullen sa...

Även du min Brutus. Min ena gröna skål blev helt väck av en sån grej. Fast det blev många fina, långa gröna trådar.

vifsla sa...

Kanelis: Här blev det många små blå gummikulor.

Christina sa...

Men guuud va gott!! :D