torsdag 16 juli 2009

Guldklaven

Larz-Kristerz vann kvällens tyngsta priser, årets låt och årets dansband. Det enda smolket i bägaren var att Morgan missade priset "årets basist". Men kvällen var lyckad och folk var glada. På omvägar har jag hört talas om skitprat ang dansbandskampdeltagare och guldklaven men jag antar att det är sura gamla dansbandsrävar som är rädda att släppa in nya talanger.
Jag bjuder på lite bilder från en rolig kväll.
Anna & Boel i klänningar som Boel sytt. Strålande från både Blekinge och Norrbotten.
Tomas var kvällens programledare, allt sändes givetvis i radio.
Babbsan och Erika var mingelreportrar (Babbsan var nog lite sugen på Peter)
Många uppträdde, bland annat Peter och Stefan.
Erika från nåt dansband som jag glömt namnet på.
CC och Lee sjöng och röjde
Gunhild Carling spelade på tre trumpeter samtidigt, och så spelade hon en väldig massa annat oxå. Hon var strålande.
Nån som kallades Kingen och som spelar i Boppers rockade järnet.
Annelie Rydé var där och sjöng fint.
Henrik (scotts), Tomas Deutgen och Babbsan på scen
Tobbe och Lene (Mickes fru)
Larz-Kristrarna vann fint pris


Stefan och Peter var roliga på scen.
Det berömda priset.

Claes på scen och tog emot pris.
Henrik på scen och tog emot pris.
Babbsan och Erika pratar med Stefan.

Killarna på scen och tar emot pris.

Peter och Stefan tokar sej i vanlig ordning. Glada för kvällens priser.
Henrik bjöd på sång.
Babbsan satte sej bredvid mej, hon såg inte så glad ut när jag tog upp kameran men hon är ju mediatränad så hon log till slut i alla fall.
Hela gänget på scen tillsammans med Anna Mourou.

Mannen som skrivit Carina.
En bild på mej och kvällens frisyr.

4 dansbandsänkor.

Låtskrivaren...


Och sist men inte minst, Syster Sivan som tar ett stadigt tag i sin man!!

5 kommentarer:

Anna Neah sa...

Åh, vad roligt det var!

vifsla sa...

Ja det var det!!

Carola H sa...

Jag vill också ha roligt!!
När ska vi göra något roligt ihop då??

Boella sa...

Ja, jäklar så skoj det var!

vifsla sa...

Carola: Vi får väl hitta på nåt!

Boella: Japp nästan gång kommer jag till norrbotten!