onsdag 8 juli 2009

OrsaYran

Jag åkte till Orsa en vända för att titta på Yran (ser ni hur jag stavar Yran med stort Y, alltså jämställer jag Yran med Gud för så är det i Orsa). Med hjälp av mitt strålande luktsinne hittade jag igen en buske full av blommor. Regnvåta blommor....


Sen gick jag på Brödbodens Café (oxå där ett ord som stavas med versal i början, men det är nog bara i min värld) Gott fikabröd, häftiga lokaler men ganska trist personal. Osäkra fjortisar som uttråkat stirrar på en när man väljer fikabröd.

Lokalerna var coola i svart och rött.

Låga bord, soffor och fotöljer. Det var ett riktigt slapparställe, jag var bara lite ledsen att jag inte hade nån fikakompis.

Det var tåg genom Orsa som vanligt. "Jag känner den vibrerar och skakar spåret fram"

Kungen av Orsa, Janne Bäckman

Helikon-Bosse är glad med sin gitarr.
Helikon-Bosse igen, men en kelig kille (som luktade lite sprit)
Glada musiker utan för Brödbodens...
En sångglad kille i Dressmann-skjorta.
Det blev regnigt!
Och i Orsa var allt som vanligt. Vippen startade en Hemimotor och bilklubben på orten sålde grillade hamburgare. Ljudet från motorn går inte att förklara, det bedövar kroppen samtidigt som det får hjätat att slå.Några stilla musiker.
Ett glatt gäng som spelade Carina och en farbror sjöng i megafon.

Sen blev det regnigt och jag var kissnödig. Så jag åkte med Carola till Maxi och veckohandlade.

5 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Och inte såg du Malin och den lilla, lilla Ester.

rubbad sa...

Vad mysigt med Orsayran! Vi måste gå på den när jag kommer hem i slutet av juli! :)

Carola H sa...

Det var så trevligt att träffa dig igår. Behövde verkligen en dos av "Linda smittan". Den positiva andan.
Kramar i massor till dig.

vifsla sa...

Kanelis: Jo jag träffade dem, men jag glömde knäppa kort. Åhh hon var så söt lilla ester, som en liten älskling och en sån liten knappnos hon har.

syrran: kom hem snart!

Carola H: Ja det var roligt!!

Christina sa...

Fika nästa gång? :)