fredag 3 juli 2009

Tänk, jag blir nästan galen.

Jag sitter på familjeliv.se och retar upp mej nåt så vansinnigt. Det pratas om övervikt, vad som är mulligt och vad som är tjockt. Det är nån som tycker att 8-10 kilos övervikt är fetma. Jag blir helt chockad! Jag undrar hur många som skulle vara feta om vi mätte på det viset.
Just nu sitter jag och retar upp mej så till den milda grad.
En del människor är verkligen paniskt rädda för att lägga på sej nåt kilo, nån sa att man var mullig om man vägde 1 hg för mycket.
Det är fan i mej sinnessjukt.
Överviktiga ses nästan som monster, sjuka otäcka monster helt utan kondis och fullkomligt besatta av att äta. Och det här är vuxna människor som sitter inne med sånt här, jag undrar verkligen vad de lär sina barn.
Hela familjeliv.se pyr av sån här tjockisförakt. Fetism är den nya tidens rasism, folk ser ner på mej som är fet! Den enda lösningen och det enda jag borde göra är att banta och motionera. Jag ska inte lägga fokus på något annat än det.
Jag vill bara säga, de driver mej till vansinne!!

3 kommentarer:

GraficWorld sa...

Gironzolavo ed eccomi qua. S e cerchi risorse free per scrap e non solo..Vieni a trovarci.

Lilly Lee sa...

ja du, jag tittar in på familjeliv ibland och jag blir bara så förbannad på alla idioter där, så jag försöker att låta bli!! De mest skrämmande är ju att det är vanligt folk, och väldigt många, som sitter där och säger alla korkade saker! Dessa idioter möter man alltså på gatan! Läskigt!

vifsla sa...

Lilly Lee: Nog är det lite otäckt att det sitter fashistmorsor i varenda buske och har skrämmande åsikter om allt från sina grannar till om man får säga negerboll eller inte.