måndag 23 februari 2009

Anonym återigen..

Så enligt dej är jag missbrukare, jag som inte ens klarar av att bli rökare trots att jag anstränger mej.
Jag tycker att det är snyggt med tjocka, tjocka som klär sej snyggt, tjocka som jobbar lite med sitt utseende. Precis som alla andra.
Jag tycker inte att det är attraktivt med gummistövlar, risigt hår och mysbrallor på någon faktiskt, varken smal eller tjock.
Och jag precis som alla andra irriterar mej på vissa kroppsdelar, tex min mage som ändrat form på senare tid och nu har svårt att passa i en del av mina kläder. Hade det sytts tillräckligt med snygga och välsittande kläder till överviktiga så hade det nog inte spelat någon roll.
Hade inte det varit sån hets om att vara smal i samhället av i dag hade jag nog aldrig hyst någon önskan om att gå ner i vikt. Men det är så, man ska vara smal för att vara attraktiv. Eller det tycker samhället i alla fall. Jag är en av de som vill förändra det tänkandet men det är svårt eftersom det finns media i tusental som säger tvärtom.
Vi feta ska tydligen inte höras, inte synas, bara banta tills du och resten av världen fått er vilja igenom. Att vi feta ska bli smala!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om vi feta måste banta så är det väl inte mer än rättvist att alla fula opererar sig. Skönhet sitter i betraktarens öga tycker jag. Möjligen kan jag sträcka mig så långt och hålla med anonym om att de flesta feta har ett missbruk... nämligen socker.. MEN för det betyder det inte att dom är sorgliga, sjuka, eller ensamma.
Fram för alla storlekar,det hade varit trist om alla såg likadana ut!

Anonym sa...

De som anmärker på andra - på ett eller annat sätt - har ett problem. Det problemet är de själva - de trivs helt enkelt inte med sig själva. Annars hade de inte haft någon anledning att klaga på andra.

Skånskan

vifsla sa...

Missnorrland: Jag håller med dej, en gång kände jag en pojke som tyckte att jag med mina 95 kilo var den vackraste i världen.

Skånskan: Nog är det så, anfall är bästa försvar.

Anonym sa...

Bättre å vara tjock här (klappar mig på magen) än å vara tjock här (klappar mig på huvudet). Så de så!