tisdag 17 februari 2009

Larz-Kristerz skivsläpp i Älvdalen

Det var fullkomligt kaos och fullkomlig succé!
Jag, Lene, Annika, Göran och Jocke har sålt skivor... för 200.000 kr! Ibland gick det så fort att jag inte vet om jag ens slog in pengarna i kassaapparaten.
Det var så mycket folk att de bara tryckte sej fram. När jag varit till Ica och växlat åt mej lite 50-lappar fick jag ta hjälp av Anna Mourou och en microfon att ta mej fram till skivförsäljningen igen. TACK ANNA!
När folk knuffades som mest höll de på att välta vårt bord med kassaapparaten på. Jag har skrikit BACKA så det hördes till andra sidan "lokalen" och jag skojar inte.
Larz-Kristerz nya skiva har redan sålt platina, de har fått platinaskivor att sätta på väggen så jag ska röja ett hörn.
Mamma, pappa och Moa har varit upp och tittat oxå men de var smarta och for hem fort. Det var kallt fittihelvete. Både jag och Lene hade så kalla fötter att de var som runda inunder. Lite otäckt!
Men folk har köat för skivor och autografer i över 2 timmar. Det vill jag säga är strongt gjort.
Jag trodde att jag skulle ha tid att fota lite grann men det har inte alls hunnits med. Det var längesen jag jobbade på så snabbt.
Till råga på allt fick vi (en flock ur fancluben) ta bort plasten på över 1000 skivor. Vi började med 1000 för för att vara exakt. När de började ta slut fick vi påfyllning och sen påfyllning igen. Det var helt galet.
Men nu har vi "fruar" blivit lovade en semster i Thailand! Och det hoppas jag att de håller, även om det tar 10 år.
På söndag kommer Peter hem igen efter en hård vecka, jag saknar mitt hjärtas geléhallon redan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte många får skrika BACKA under ett tjänsteutövande, många äro kallade få äro utvalda! Stenhårt! =)

vifsla sa...

Kicki: Men nog fan är det härligt att få skrika av sej lite ibland.

Kanelbullen sa...

Och inte hann du klappa sämlan heller. Men hon fick i allafall hälsa på Bajsan.

Vi hörs och ses! Kramen!

Anonym sa...

Hemskt mycket folk. Är glad att jag beställde skivan från Ginza!

Anonym sa...

Ja, stark pipa har du allt! =)

Min son ville så gärna ha en signerad skiva, men pga hans ledproblem var vi tvungna att gå ur kön efter 1 ½ timme då han hade så ont i ryggen.. :( Hörde sedan att han som stod brevid oss hade kommit fram 2 timmar senare å då stod vi ändå "bara" ca 7 meter från skivorna!

Kul att L-K säljer så mycket och jag hoppas dom spräcker 100.000 ex snart! Själv får vi köpa en på Ginza och försöka fixa signeringen senare =)

vifsla sa...

Fikabrödet: Det var synd att jag missade ditt lilla fikabröd. Jag som är så förtjust i sämlor. :-)

Camilla: Var lite glad för det! Det var ju sjukt!

Tobias mamma: Ja det var en tung kväll, det var roligt oxå. Men till och med jag fick ont av att stå där så länge. Jag tyckte att det var fult att de tryckte på överallt. Det var ju så många barn som kunde ha gjort illa sej.
Och att få autografer ska väl inte vara helt omöjligt.

Anonym sa...

Shit var roligt att det går så bra för dom, hoppas verkligen ni får en thailandsresa, det är mer än underbart. Å bara tänk så mycket fina klänningar du kan sy upp för en spottstyvel.