söndag 1 februari 2009

Vilken helg!

I fredags åkte jag med Kicki och fikakorgen till Sågmyra och Lager 157. Vi stannade i Rättvik och fikade, det var morotsbröd och dubbla efterrätter!! Både kladdkaka och panna cotta med ananas.
Jag fick se Lager 157 från insidan och köpte en klänning från Jenny Hellström, trosor från Frank Dandy, kalonger från Pace, en vit top och ett par nya pumps från Scorette.
På kvällen var jag vovvevakt åt Bajsan, vi åt några chips och gick sen och la oss tidigt. Kl 23 ringde det nån, jag svarade och jag hör nån i andra änden, det blev tyst en stund och så la den personen på. Det var lika förra helgen. Jag börjar bli less redan, för när det ringer på nätterna blir jag lite nervös att det har hänt nån nåt. Och så är det bara nån sjuk jävel som bara lägger på. Vad är det för jävla stil? Vill de prata med Peter så kan de väl ringa på dagarna.

I går så kom Kicki hem till mej, vi drack lite allt möjligt och fnissade. Vid lagom tid så fixade vi till oss och gick till café. Där spelade ett band från Värmland som heter Radicanes. Det var rockabilly. Vi köpte lite dricka och började sen dela ut trashpoäng till folk som inte har begrip att klä sej som folk eller bara var för fulla för att vara roliga (eller lite roligt är det ju eftersom vi fnissade glatt)
Det dök upp rockabillykillar och pratade lite. De hade åkt från Malung till Älvdalen för att lyssna på Radicanes. Det var lite lustigt.
Det kom även fram en tjej från Elmiamässan i Jönköping och sa något om att jag och Kicki var de enda som såg ut att veta något om rockabilly på café. Hon var tydligen ansvarig för att hitta band till Elmiamässan och hon undrade vad vi tyckte om Radicanes. Och så tyckte hon att vi borde upp och dansa lite! Så det gjorde vi.
Kicki övertalade en av Malungskillarna till en sista rockabillyrock. Sen ville han följa med Kicki hem men hon skulle ju bo hos mej och förresten så var killen bara 20 år. Han trodde att Kicki oxå var född -88.

I morgon ska jag och Cilla åka till Stockholm så nu ska jag ner i förrådet och se om det verkligen inte finns nåt mer lakan i gömmorna. Sen ska jag packa väskan!! HURRA!
Peter torde komma hem snart oxå, jag saknar honom väldigt mycket.

5 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Hej du!
Ha det så mysigt med sambon som finns på riktigt ;0)

Kanelbullen sa...

ha det så himla kul på din lillsemester,

Anonym sa...

kul att veta att ni traschar folk bara så där. Säker på att din klädstil uppskattas av alla då??

Vifsla sa...

Anonym: Så du fnissar inte åt folk som klätt sej som om de vore blinda? Om nån lyckas visa både röven och fissu och ändå kallar sej påklädd då tycker jag att man är värd lite trashpoäng.

Anonym sa...

nej, folk får klä sig som dom vill. Fel att dömas på förhand. Men sen kan jag hålla med dig om att det kanske inte är så läckert att få se rövskåran på folk jämt.