tisdag 10 februari 2009

Inspelning i Älvdalen

Peter for nyss, de ska spela in reklamfilm för nya skivan i Älvdalen. Han tog med sej fingitarren som jag aldrig sett honom spela på. I kväll ska de signera 2500 st skivor åt Ginza. Det får nog bli handmassage i kväll :-)
I går försökte jag städa lite igen men konstaterade snabbt att vi behöver en ny bokhylla illa kvickt. Och så behöver vi städa mer i förrådet. Till slut gjorde jag bara det nödvändigaste och så bakade jag bröd i stället. Morotsbröd med honung, precis som förra gången. Fast nu hade jag i ett rivet äpple oxå.

Jag fick lov att fota utsikten från mitt vardagsrumsfönster, men det blir inte lika roligt på kort som jag tycker att det är i verkligheten.

Och appropå kort så såg vi filmen "Maria Larssons eviga ögonblick" i går. Den var jättebra, det var superi och elände och sånt tycker ju jag om. Hon, Maria hade vunnit en kamera i ett lotteri. Hon skulle egentligen sälja den för att köpa mat till sina 5 barn men behöll den tack vare fotografen som visade henne hur kameran fungerade. Det blev fina bilder kan jag avslöja. Till och med jag blev sugen att fota lite.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, hunden är min svärfars,och jag tror han skulle sakna honom mycket, men jag kan ju fråga riktigt snällt ;)

Mattan har Ante pratat om i flera månader, han var så glad när han äntligen fick lägga in den! Men det är tur att han kan ta saker från firman och sen "jobba in dem", annars skulle vi aldrig haft råd med den.

Jag har lagt ut lite nya bilder nu, kommer nog fylla på då och då, jag är helt i extas över all plats vi har!

Den fina röda byggnaden på din bild är ju ett roligt ställe att hänga på. :)

Anonym sa...

Fint väder har ni i alla fall...

Kanelbullen sa...

Tack för erbjudande om bil. Du är rar du. Värmen kom igång ganska så snabbt efter han hade kommit hem och hoppat färdigt.
"Maria Larsson" vill vi också se, ska nog hyra den på lördag enär jag inte ämnar titta på nån sjungfestival.

Hoppas att Peter inte får kramp i handen nu.

Ha det!

Lilly Lee sa...

Vad härligt det ser ut! Härligt vintrigt! Här nere i södra sverige har jag sett gräsmattan hela vinternn *suck* Jag som eg. är hälsingetös, så är det lite pina att inte få se snö!!

Har funderat på den där filmen, men oftast så brukar filmer med alltför gott betyg av kritikerna, vra skumma, men det låter ju som att den är sevärd!

Ha det gott!