onsdag 18 februari 2009

Bakdag


Smset från Rebecka resulterade i en liten hög med dumlemuffins. Jag har köpt nya muffinsformar på Lagerhaus, de är perfekta i storlek och så har de gulligt mönster.
Jag skulle med hjälp av kameran försöka dokumentera mitt bakprojekt. När första plåten var klar la jag muffinsen på en gullig kökshandduk och så ställde jag kameran på stativ bredvid. Sen skulle jag bara dra lite i kökshandduken och då föll kameran med struten före rakt ner i frostingen. Nu stängs inte linsskyddet när jag stänger av kameran.
Jag som bara skulle baka lite.
Det glada i det hela är att min nya ugn gräddar muffinsen perfekt, ljuvligt underbart gula blir de och så blev de på byggis jätteglad. De får fika fint i morgon bitti.

Jag har använt grundreceptet för muffins ur Leilas "piece of cake" och sen har jag stoppat ner en dumle i varje. Och givetvis så har jag dekorerat med frosting gjord på florsocker, philadelphiaost och lite citronsaft.

7 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH, JAG DÖR!

Anonym sa...

Det är liksom därför jag dör litet, för att jag inte skall äta det. ;)

Kanelbullen sa...

Ja tack!

Lilly Lee sa...

Gud så gott!!!!!!

Anonym sa...

Ja, det händer en hel del nu men jag känner att jag börjar få en normal vardag igen, jag hann aldrig prata färdigt med Becky här om dagen men jag ska höra av mej igen till er så ni får hela storryn =) Ha det bäst! Kram

Anonym sa...

ÅH! Smarrigt! =)

Anonym sa...

Ser super gott ut.