söndag 22 februari 2009

I dag kommer Peter äntligen hem, gud vad jag har längtat efter honom. Vi ska äta thaimat och förhoppningsvis gå på bio för det var vad han ville göra när han kom hem.

Taxinatten var ganska ok även om jag blev vansinnig ganska omgående. Men det är som vanligt och inget förändras på Mora taxi.
Roland från Idre var där och körde, det var himla bra för han har så många roliga historier som han förgyller nätterna med. Det var lite klent på dricksfronten men istället har jag inte varit osams en enda gång. Bara några kunder som var lite underliga och så var det en kille som verkade vara en riktig glidare men när vi kom fram fick jag tvärstanna. Han skulle spy.... men jag var glad att han gjorde det utanför bilen och inte i.
Vi blev kvar till efter 5 i morse. Alla dessa jävla skidlöpare skulle iväg till öppet spår. Jag kan inte fatta hur man kan stiga upp halv 4, äta gröt och sen ställa sej på ett par skidor. FÖR ATT ÅKA 9 MIL!!
I min värld låter det tämligen sinnesslött. Men de gör som de vill....

Det var ju en trist anonym som skrev ett inlägg om att det var bara "ofräscht" att vara fet. Jag i min tur hade skrivit om BBWs. Jag har funderat på om "Anonym" hade tyckte bättre om att jag skrivit tex "jag är fet och mår så dåligt över det" eller "tänk om man bara kunde sluta äta och på så vis sluta vara fet och ofräsch" eller "jag är fet och inte värd att leva".
Hade "Anonym" blivit gladare då och hållit med mej??

1 kommentarer:

Anonym sa...

:-) Hoppas du tog det väldigt personligt. Hmm...kanske har jag sått ett frö.....

Lugn, jag vill inte att du på något sätt ska må dåligt över att du är fet (om du är det). Jag har dock svårt att förstå hur man kan hylla missbruk. Mat, sprit, droger spelar ingen roll.

Nu var jag tvungen att att läsa din blogg lite närmare. Kom in på den för att du skrev om Larz-Kristerz.

Det jag som "total stranger" läser är: rosenrot - kanske jag blir smal, något om en hängmage osw sedan bilder på "vackra" smällfeta kvinnor, bullar och kakor i lass.

Jo hjärtat, fet, smal, nykter, alkoholist, lika mycket värd. Jag blev misstolkad...men jag tycker fortfarande synd om folk som har problem pga missbruk.