lördag 21 februari 2009

Så var jag tillbaka igen..

Jag körde taxi i natt, det var ganska roligt även om jag var trött som en sork. Men Marie var där och Nanna och Ingrid. Det var himla bra.
Nu får Anonym dåndimpen igen men jag har sålt min Larz-Kristerzskriva! För 500 kr!! Det var en tok som absolut skulle ha den. Aldrig sa jag. Du får 500 sa han. Så ska jag har 500 sa jag. Och det fick jag. Han fick inte ens med fodralet men det sket han i för det var skivan han ville ha.
När jag ringde Peter och talade om så sa han bara
-Jävla idiot.
Och det kan jag ju hålla med om.
Jag ska gå ner på Handlarn och köpa en ny innan jag far och jobbar.
För att inte sakna Peter så jättemycket i natt så satte jag upp mitt idolkort i korthållaren i bilen. Där ska man egentligen ha sitt taxileg men jag tyckte att det var bättre att kunna titta på Peter.
Men i morgon kommer han äntligen hem min käraste käraste gris.
Säg det inte till honom men jag hade tänkt att bjuda på klyftpotatis och biff eller nåt. Kanske till och med städa upp i lägenheten innan han kommer hem.

Jag har hakat upp mej på stekta ägg, jag har ätit stekt ägg i tre dar nu tror jag. Stekt ägg i smörgås med ost, salt och peppar. Till och med i morse kl 4 när jag kom hem efter 12 timmars jobb var jag sugen på ägg men tog mitt förnuft till fånga och hängde tvätten jag glömt istället.
Men nu sitter jag här med min äggsmörgås och smaskar och smular. Det kan vara det att det påminner lite om mcdonalds mcmuffin. :-)
Så nu efterlyser jag fler smaskiga äggrecept!

Om några timmar är det dags för taxin igen. Jag hoppas att jag står pall för det, jag var äckligt trött i natt. Satans Vasaloppsvecka, den borde förbjudas helt klart. Jag trodde att det var färdig taxat för mej såna här dagar men tydligen inte.
Nu ska jag äta lite rosenrot så jag blir piggelin.

3 kommentarer:

rubbad sa...

Ööh, var det något spec med just den skivan eller? Låter ju knasigt, jag tyckte jag betalade överpris när jag köpte den på Mega för 179:-

Omelett, gör omelett!!

Anonym sa...

Hej Dansbandsänkan,
Trevligt med din blogg. Blev Lars Kristerz fan efter första ögonkastet i dandsbandskampen! Deras skiva går hela dagen lång här hemma i Skåne. Följer även med på Larz Kristerz-sidan. Du kan väl köra ruljansen där med deras sida - då hade den blivit uppdaterad ofta - och fansen hade kunnat hänga på !
Kram från en Larz-Kristerz fan

vifsla sa...

Syrran: smått berusad med mycket pengar, då kan man övertala taxichauffören att sälja sin skiva. Och är man så dum så man bjuder 500 kr för en skiva då får man skylla sej själv.

Anonym: Åhh vad roligt med fler som läser min blogg. Jag körde skivan i taxin hela natten eller ända tills jag sålde den.
Jag får be killarna länka till min blogg på deras hemsida så fansen kan läsa något i alla fall.