fredag 13 februari 2009

Det är fredag och Peter har åkt, som vanligt. Men jag ska vara hundvakt, det är födelsedagskalas hos Rebecka och så ska jag och Kicki ha filmkväll. Jag hoppas på en majsig helg. (måste köpa lite chips och cola)
I går gjorde jag som alla stora bloggerskor, jag köpte en rosett. Eller på riktigt så är det en fluga men en fluga är ju inte mer än en lite manlig rosett. Den är av blå sammet och mjuk som mulen på en lite ponny. Tur att den inte är som komule för då hade jag blivit blöt.

Jag ska hjälpa till på Larz-Kristerzskivsläpp i Älvdalen den 17 februari. Annika (Tronds fru) ringde och frågade mej igår och i natt fick jag sms från Larz Bälter (såg ni den lilla dansbandsslippen?) och han undrade om jag kunde hjälpa till. Jag vet inte riktigt vad det är jag ska göra men nog ska jag hjälpa till. Jag lär ju bevisa för ANONYM att jag är ett troget fan :-) som inte är till salu.

Jag är fortfarande förkyld men håller tydligen på att få tillbaka smaksinnet för teet smakade te och den juicen som jag köpte i tron om att den skulle vara så god var inte alls så god.
I går (och i förrgår) tog jag en liten liten överdos av cocilana, man domnar av på ett behagligt vis och så sover man som en prinsessa. Det tycker jag om. Jag slutar inte hosta av det men jag sover skönt :-)

Jag lappade bilar i går och fick höra att jag var "en snäll tjej", undra hur många lapp-lisor som får höra sånt....
Det fanns massor med bilar som inte betalat men jag hade nästan slut på lappar i mitt botblock. Jag fick lämna några utan böter, det vet de inte om och kommer inte att bli tacksamma. Egentligen borde jag nog lämna en vanlig lapp
"The Lapp-Lisa Was Here"
Jag har utnyttjat mitt jobb en gång, det får man nog inte göra men jag gjorde det i alla fall. Här hemma i Älvdalen har jag ju inget lappjobb men jag har en granne som inte kan parkera och honom "straffade" jag.
Han hade ställt sin BMW tvärsöver hela trottoaren härutanför. Skulle man förbi fick man klättra över ett staket eller gå ut i gatan. Jag blev förbannad och tog fram mitt botblock. Men istället för att skriva dit pengar så skrev jag "PARKERA SOM FOLK JÄVLA IDIOT". Sen klämde jag fast den på hans framruta. Ibland är jag så rolig...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Va bra att dom är snälla mot dig. Tänker på filmen Heartbrake Hotel när jag såg att du lappa. Den är ju vansinnigt kul. Ha en bra dag.

Kanelbullen sa...

Hahaha,toka där!

vifsla sa...

Mariah: Det är jättebra att de är snälla mot mej! Då blir det en bra dag liksom..

rubbad sa...

Haha, du är ju för underbar!

vifsla sa...

Syrran: Ja jag vet! Ibland får jag till det.

Anonym sa...

På dom bara, kör hårt, rätt in i kaklet...

Lilly Lee sa...

haha bra gjort =p jag skulle också ha satt en lapp ;)

Anonym sa...

Underbart gjort!! Ett sånt block skulle jag också vilja ha så man kan sätta skräcken i alla felparkerare.... man kan bli så förbannad..

Anonym sa...

Synd att lapparna inte är ID märkta.
Dessutom är det inte böter du delar ut, då det bara är polisen som får ge böter.
Testa och prata med grannen istället för att gömma dig bakom din yrkesroll. Som om han inte visste vem som har dyl lappar?
Eller ännu bättre..skaffa ett riktigt jobb

Vifsla sa...

Anonym: Parkeringsvakt är ett riktigt jobb! Man jobbar och får betalt, men du kan ju säga det till sveriges alla "lapplisor".
I folkmun heter det "parkeringsböter", men jag kan ju skriva kontrollavgift om du vill det.
Och nej, grannen hade ingen aning om vad jag jobbade med eftersom jag inte gick runt och plingade på och talade om vad jag gjorde 4 timmar i veckan i en annan kommun.