onsdag 25 februari 2009

Bajsan bajsade på min vardagsrumsmatta i morse, sen sov vi i tre timmar. Vi tog en promenad oxå, när vi svängde in på mässvägen så bestämde Bajsan att på en sån väg kunde vi inte så. Vi fick vända och gå en annan väg tillbaka.
Men det blev en längre vända än vanligt, men Bajsan tyckte att det var ganska tråkigt. Hon fick lov att gå i koppel hela tiden.

Jag har varit hemmafruaktig i dag, diskat, lagat mat, dammsugit, bakat småkakor med sylt. Medans jag var hemmafru så växlade jag mellan att lyssna på "Svinalängorna" (som är väldigt bra) och att titta på filmen Madagaskar (som var väldigt rolig, jag älskar Melman). Jag måste ha något att vila ögon och öron på annars blir allt så tråkigt.
Jag har dammsugit soffan i dag, jag ska nog skicka klädseln på kemtvätt när jag blir rik.

På fredag är det äntligen dags för Ikea, jag ska köpa bokhyllan åt mej själv och massor med saker åt alla andra. Jag har tre listor med mej!!! Hoppas att allt går vägen!
Jag längtar så efter att få bokhyllan på plats. Det är så skräpigt här med Peters två bokhyllor, igen av dem uppfyller sin uppgift och det irriterar mej något så vansinnigt.
Men snart är det bekymret ur världen.
Sen handlar mitt världsproblem om vad jag ska måla lägenheten i för färger och vad Martinsson ska säga om det.

5 kommentarer:

skånskan sa...

Vilket trevligt världsproblem - vilka möjligheter! Välj bara inte för mörk färg - ju större ytan är ju mörkare blir det (egen erfarenhet).

vifsla sa...

Tack för tipset! Jag har stora planer på fondvägg i det konstigt formade sovrummet och nån diskert färg i vardagsrummet. Typ brunaktigt, som mjölkchoklad kanske.

skånskan sa...

Fondväggar är superfint - här nere i Skåne finns många färgaffärer där man kan se exempel på fondväggar.(eller kolla nätet) Om jag skulle göra om i vardagsrummet hemma hade jag valt en stormönstrad vägg i fonden och sedan diskret färg på resten. Det ger en sådan hemtrevlig känsla på något sätt. (men då pratar vi tapeter - och det var kanske inte det som du tänkte). Lycka till hursomhelst!!

Anonym sa...

Go go go. martinsson märker inget!

vifsla sa...

Skånskan: Tack för tipset.

Madde: Ja jag funderar på att muta målaren eller på att göra det själv. Martinsson är ett ägg.