tisdag 17 februari 2009

Svar till ytterligare en anonym

Anonym sa...
Nix, det är inte vackert att vara fet. Sorry men det ser bara väldigt osunt ut. Det är väldigt tragiskt att se unga feta som knappt inte orkar röra sig.Satsa på ett sundare liv.

Det är dumt gjort av dej att döma alla feta på en gång. Jag har sett så många överviktiga snygga människor. Att man är fet behöver inte betyda att man är osund. Det finns massor av överviktiga som tränar och lever sunda liv.
Det finns människor av alla former och storlekar, det är så att alla borde få synas. Inte bara såna med ett lågt BMI, platt mage och liten putrumpa. Jag tycker att det vore en ganska trist värld.
Jag är oxå fet, jag är värd lika mycket som människa som du (här antar jag att du är smal).
Tänk om du en dag träffade dina drömmars man/kvinna och så var denna person fet. Skulle du ta någon som inte var lika underbar men smal eller skulle du hålla fast vid den feta perfekta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså...big is beautiful så är det bara.Det ska vara något att hålla i när åskan går brukar min mamma säga och hon har sällan fel!! Jag är plus size och grymt vacker både på insidan och utsidan! håller på dig vifsla!

vifsla sa...

Anna: Helt riktigt! Varför skulle vi inte vara snygga?