torsdag 30 oktober 2008

Kall morgon, inget varmvatten

Ibland suger det att bo i hyreshus, för det mesta gillar jag det men just nu är det skit! Jag rullade ur sängen vid 7:30 i morse, haltade till toa (stela ben och ömma fotsulor på morgonen, jag är snart välkommen till PRO) vred som vanligt på vattnet i duschen, kissade lite och gjorde mej sen beredd att kliva in i duschen. Tänk om jag inte känt på vattnet först?!?!
Det var kallt!! Jag lät det spola mer och gick och letade efter min morgonrock och raggisarna (i tvätten givetvis) eftersom det var kallt i lägenheten oxå.
Väl påpälsad så kände jag på vattnet igen, jo då lika kallt som förut.
Jag fick ringa värden och fick till svar att "jo de skulle väl kolla på det" så med lite tur så har jag varmvatten till nyår. Men det är ju bra för då är det ännu kallare.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Men tänk positivt...du kunde iaf skylla på någon annan, tänk om du själv glömt att elda eller nåt...usch! ;-P