söndag 26 oktober 2008

Larz-Kristerz gick vidare!

Nu har jag (vi) kommit hem från Strängnäs och Dansbandskampen! Killarna gick vidare till nästa veckan och jag är omåttligt stolt.
Det var verkligen nerkittlande att sitta där, 2 meter ifrån juryn och bara konstatera att jo visst min sambo är med i tv. Han sjöng som en ängel i vanlig ordning och de var verkligen fantastiska på scen. Bara lovord från juryn, till och med från Magnus Carlsson som jag trodde skulle såga dem.
Och tro mej, jag har skrikit! Jävlar anåda vad jag har ylat. När det var klart att de går vidare till nästa vecka så skrek jag så mycket att det började flimra framför ögonen. Det var nästan så jag ville sätta huvudet mellan knäna.
Tydligen så har jag varit i bild väldigt mycket. Jag fick sms hela tiden från en massa massa vänner och bekanta som skrev att jag syntes i bild och att jag var så snygg så snygg....
Jag har inte kunnat skicka tillbaka så många sms pga den vansinnigt dåliga mottagningen i lokalen, bristen på batteri och tid.
Det surrade kameror överallt och jag försökte undvika att sitta med mobilen i högsta hugg (eller att peta mej i näsan)
Men tack för alla sms och tack till alla som ringde och röstade på Larz-kristerz!
Göran & Lene visar den fina skylten som Älvdalens kommun stod för.

Larz-Kristerz på scen

Jag, Peter, en tjej från Piteå som jobbar för Baluba och två killar som oxå jobbar för Baluba.

Som vanligt så är det helt hopplöst att knäppa kort på Larz-Kristerz

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har försökt att ringa dig och becky idag men ingen har haft mobilen på, har varit lite lessen och vela bara höra en väns röst.

vifsla sa...

Men Cilla då!! Vi har inte haft nåt mobilbatteri nån av oss. Kom ska jag krama dej.

Anonym sa...

Tjohoo! Hittade bloggen! =) Skorna var verkligen jätteläckra!! Vilket himla flyt att du kunde ha dem, är ju rackarns lurigt med skor...passar de inte så gör de det inte. Är ju inte som m 50-60-tals klänningar, när man kan skita i att dra upp dragkedjan i sidan och bara ta på en kofta över ;-) Jättefrän blogg förresten, mycket kul att läsa. Vi hörs och tar ett LP-party framöver...glögg kan man ju bli bra på lyset av har jag hört...

Hej svejs!

vifsla sa...

Kicki: Jo men glögg låter väl himla mysigt, och mashaller.. tror du att din hyresvärd blir väldigt arg om vi eldar lite mashaller i vardagsrummet...?
Då blir det nästan som en brasa.

Anonym sa...

Hej. Kom över den här bloggen när jag var ute och surfade på Larz kristerz tema. Är så himla glad att dom gick vidare även denna vecka. Hoppas att ni får andas emellan alla stressade dagar som jag förstår måste vara.Fint att Peter har ett sånt stort stöd i dig. Jag håller tummarna och röstfiskar lite överallt.

vifsla sa...

Peter tycker att det är himla bra att du röstfiskar lite grann.
I går hade vi faktiskt en dags ledigt men det blev som vanligt, korvstoganoff och sova i soffan.