måndag 20 oktober 2008

Ytterligare en dag som arbetslös

Åhh vad långsamt det är att gå hemma! Det värsta är nästan att jag sover bort hela dagarna, i dag blev det till strax efter 10 som jag rullade ur sängen och sen blev det som inget gjort. Jag borde stiga upp 07:30, äta frulle, gå på promenad, städa, bädda, laga lunch, tvätta, laga middag och så diska.

Inte sova länge, kanske äta frukost, sitta framför datorn, kanske ta reda på lite disk, så surfa lite mer, glömma att ta in posten, surfa, lata mej, inte äta lunch. Och så vidare.


Om nån sitter på ett bra telefonistjobb så tar jag det gärna.
Jag jagar bil för fulla muggar, det är besvärligt. Det finns inga bra bilar i närheten för de pengar jag är beredd att lägga ut så jag måste åka typ till Västerås eller till Örebro, det tar ju en hel dag. Jag är ledig onsdag den här veckan men jag vill vänta tills efter lön så det blir nån 1000-lapp till att köpa bil för. Men veckan efter lön är jag inte ledig nåt alls tror jag! Det är bökigt att köpa bil.

Jag har åter tagit fram mina Doc Marten och nyttjar dem flitigt med raggisar till, jag känner mej som den fjortis jag ville vara när jag var fjortis. Jag fick aldrig några doccs av mamma eftersom hon trodde att jag skulle ut och sparkas med dem...
Igår var jag hos Beccs och kollade på kläder hon grävt fram hos sin mormor, bla ett par pjucks som jag kan ha. Så hon har lovat att fråga om jag får köpa dem, för de är fan i mej underbara!
Skor från Rebeckas mormors vind

Skorna fast utan mej i dem

Mina Doc Marten

Jag i tunika, stumpbrallor, doc martens, raggisar och

hemstickad basker från syrran!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Ja det hade hon ju kunnat!
och föresten skorna var ap snygga på dig:)

Anonym sa...

Supersnygga skor! Såna vill jag oxå ha...