onsdag 15 oktober 2008

Lite besviken på tradera

Jo jag vet att jag är för tjock för att kunna handla vintage som jag önskar att jag kunde. Det funkar med skor men knappast med kläder.
Det funkar inte ens att köpa nya kläder i vintagestil på tradera, för trots att det säljs miljoner h&m-klänningar där så är ALLA i strl 36. Och nu börjar jag bli jävligt less på att se alla dessa kläder i strl 36.
Har klädskapare och försäljare så dålig fantasi att de inte kan skapa kläder i annan strl är just 36?
Är det något med mej och min storlek som gör det svårare att sy upp kläder till mej?
Varför finns det knappt en klänning i hela världen som mina tuttar ryms i?? Så jävla stora är de inte!
Jag har mailat till Lindex och frågat varför de säljer kjolar som bara finns upp till strl 42. De har massor med kläder som går upp till 48 i alla fall men så har de en magisk avdelning hos Lindex där bara "smala" kvinnor kan köpa kläder. De tillverkas från strl 34-42. Jag med fläsk och valkar är inte VÄRD deras snygga vida kjol med hög midja för den är bara sydd för människor utan fläsk!!
Och varför kan man fråga?? Vet de att en fet människa blir ful i kjolen eller vill de bara driva med mej som fet???
"haha gå till fetrutan du"
Jag mailade som sagt till Lindex och frågade varför den inte fanns. Jag sa oxå att fetrutan hos Lindex var trist. Svaret jag fick var ytterst larvigt och gjorde mej förbannad.
-Den kjolen jag ville ha tillverkades bara till 42 och Generous hade ju så mycket fina kläder
Jävla trams, fetrutan på Lindex är skittrist. Svart svart svart, jättestort och fyrkantigt och så fullt av fula applicationer.
Nu ska jag titta på när mina köttbullar brinner upp!!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig fullständigt! Tydligen så ska bara smala människor få ha snygga kläder. Vi som har mer än 40 eller 42 ska minsann inte få bära deras snyggaste kläder. Nej vi kan gott gå runt i svarta tält och skämmas tills vi bantat ned oss en herrans massa kilon! *grr*
Och förresten så vet väl alla människor hur osmickrande tält är för figuren. Hello barbamamma!! Det vill säga alla utom de som designar kläderna på tjockisavdelningarna...