lördag 11 oktober 2008

Vill jag ha en röd klänning?

Jag har hittat ytterligare en sömmerska som är villig att sy mej en klänning. Och det kan bli ganska billigt!!
Men nu till problemet, vad ska det vara för färg???
Jag var inne på en knallröd med vita prickar, jag hittade tyg som såg jättefint ut. Men så började jag titta närmare på tyget, då är prickarna nästan 3 cm i diameter och det är lite för stort.
Jag hittade jättesnyggt brunt tyg med rosa prickar, men då är prickarna för små istället och så är tyget bara 140 cm brett och jag behöver 150 cm.
En svart klänning känns lite tråkigt, men kanske en röd eller ljusgul. Jag äger redan en svart med röda blommor på så sånt tyg är det väl ingen idé att satsa på. Jag såg ljusrosa tyg, någon sorts satin men det känns lite fel. Jag hittade grönt tyg med små ljusa prickar på, det verkar jättefint men jag har ju inget annat som är grönt.
Nu lutar det åt rött men jag vet inte. Och så är frågan, vill jag ha en glansig klänning eller en i vanlig bomull?
Det är tusen frågor och jag har inga riktiga svar, så nu ber jag er som läser min blogg att säga ert hjärtas mening i färgfrågan.
Klänningen är av 50-talsmodell med vid kjol så klart, halterneck och ganska bar rygg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

RÖTT såklart!
Fan vad häftigt med röda läppar och vita skor till.

Anonym sa...

Rött blir nog väldigt läckert tror jag. Det är en underskattat snygg färg. Jag borde själv äga fler röda plagg... ;)

vifsla sa...

Madde: Tänk vilken tur att jag köpte ett nytt rött läppstift igår. Från Viva la diva! 44.50 kr!!