fredag 3 oktober 2008

Nån Leila Lindholm blir jag aldrig...


Jag kämpade på med min chokladkaka i tre lager. Det är jobbigt när man bara har EN hjärtformad springform..

Jag ville piffa till kakan med hallonmousse men det blev ju mer som glidmedel och lagren gled fram och tillbaka. Hallonmoussen rann ut på brickan och när jag skulle sätta fast rosorna med blomhållarna jag köpt så var hållarna högre än kakan och sticker upp som små pottor under blommorna.

Det övre lagret blev lite tunt och fick stanna i ungen ett ögonblick för länge, liiite hårda kanter kanske.

När jag skulle göra chokladkrämen kokade grädden över och rann ut över hela spisen, luktade fan kan jag tillägga..

Men jag kletade och kladdade och nu står det en ytterst vanskapt tårta i kylen.

Redo att hmmm.... ätas...

0 kommentarer: