onsdag 8 oktober 2008

Typ städat..

Just i dag var det inte så himla roligt att städa så det blev inte så noga. Men jag har i alla fall dammsugit nu och plockat ihop lite. Jag håller på med sängkläderna oxå men jag fick lov att sätta mej med datorn en liten stund.
Till och med gardinerna i vardagsrummet blev bytta och jag har flyttat lite kuddar. Jag har haft de röda i snart ett år tror jag. Det blev grönt och beige istället.
Hela lägenheten är full av saker, jag skulle behöva tusen lådor att stoppa allt i. Och jag skulle behöva 2 förråd till att proppa in saker i.
Vinterns projekt är ju att städa vindsförrådet så vi kan knöla in mer saker där. Det finns nog massor med prylar som passar bäst på tippen. Men det är ju Peters saker och jag kan ju inte kasta hans grejor, eller i alla fall inte så mycket att han märker det. Tex gamla jackor från när han jobbade i sin pappas mack, de är gula och gröna arbetsjackor som det står Preem på. De kommer ju aldrig att bli brukade igen.
Och gamla leksaker, och visst är väl det fint att ha kvar sina gamla leksaker men inte när de ligger i plastpåsar i ett vindsförråd. Jag måste som sagt köpa kartonger (ordentliga, inte banan) och stoppa allt i. Sorterat och ordnat så man hittar någonting.
I dag blev hyllorna där vi har sängkläder och handdukar städade. Jag klurade ut att vi har 45 örngott (säkert mer om man kollar i källaren). Behöver man så många örngott egentligen? Jag har gjort i ordning en hög som ska ner i källaren och gömmas i potatisbingen!
Och så har jag bytt ut toasitsen. Den vita som kommunen bidragit med åker ner i källaren, den är utbytt mot en röd snygg som jag fått av Rebecka. Nu är det bara det blå duschdraperiet med vita stjärnor som saknas...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Ja hellre äta havregrynsgröt tillsammans än fläskfilé ensam, eller hur säger dom i filmen "Tillsammans"?