fredag 5 december 2008

Det är synd

att människor blir bittra och ser ner på andra människor när den de egentligen ser ner på är sig själva.
Titta upp en gång och titta på människor omkring dej, hitta nåt bra i dem så ska du se att du mår bättre och blir gladare.
Att se ner på andra människor och deras liv blir ledsamt i längden. Det är så man blir bitter och ensam. Att sitta hemma och inte kunna umgås med någon för att man hela tiden måste hitta något som är fel hos dem är sorligt.
Nog är det skönt att klappa nån på axeln ibland och säga "vad bra du är", då växer man själv som människa.
Prova det idag!

Jag blir oxå less på folk som beter sej puckat men inte hela tiden. Såna som jag inte orkar med ignorerar jag till slut. Jag orkar inte bry mej om alla som pratar konstigt eller är tokiga på det stora hela. Alla kan inte vara dumma i huvudet, om jag börjar tycka så kanske jag ska ta och kolla upp min egen skalle. Då kanske det är mej det är fel på.

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Ny kyrkvärd i Idre, L-K bakelse även i Sköndal bakad av en herr Juan Carrasco, Rallybrudar på bion, Stefan Nykvist hemligt kär, ( i vem???) cigarettkupp i Malung,Lars nygren vann krysset i MT och likstriden fortsätter i Mora.

Sköt om dig och morgonkram!

Kanelbullen sa...

Uppdatering: Siw Stenström i Kårtylla ( Var ligger det tror du?) vill INTE ha nån uppvaktning på sin föllsedag!!!

vifsla sa...

Kanelbullen: Tack för dagens uppdatering. Jag måste nog googla på var Kårtylla kan ligga :-)