tisdag 2 december 2008

En del av julstöket

I dag har jag strukit och hängt julgardiner i kök och vardagsrum. De är kanske lite tunna men de kommer ju trots allt från Dollarstore och kostade 50 kr paret. Men de ska bara vara uppe en månad. Sen får jag köpa fler billiga gardiner!!
I dag har jag beställt julklapp åt Peter, jag ska ta tag i syrran strax oxå tänkte jag. (nej jag säger inte vad du får)
Jag väntar ivrigt på att nedladdningen av "Liftarens gudie till galaxen" ska bli klar så jag kan ut och gå i snövädret.
Dagens telefonsamtal: En tant som ringde och ville beställa skivor, tusen och åter tusen frågor och jag har inga svar. Dessutom väckte hon mej!!
Dagens andra telefonsamtal: Jag ringde Elfdalsbostäder och frågade om de kunde komma och lufta elementen, men "chefen" hävdade att det inte var luftning som behövdes, det handlade snarare om att jag har gardiner för termostaten på elementen. Till slut sa jag "om vi säger så här, DET ÄR KALLT". Jag vet inte hur jag ska kunna förklara för en människa som är helt i sin egen värld, att golven är kalla i hela lägenheten, det är kallt när jag vaknar och jag måste ha raggsockor på mej inomhus!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med Elfdalsbostäder. Du kan ge upp direkt skulle jag tro.

Annars kan du ju säga att superstar Peter börjar få problem med luftvägarna på grund av kylan i lägenheten och nämna något om att det bådar ju inte gott inför lördag...

Annars går jag bara och väntar på att någon jag känner ska lägga ett hästhuvud i sängen hos någon elaking alá Gudfadern.

vifsla sa...

Men det är ju så man kan bli vansinnig på den karln!!
"Meeen duuu, det är nog inte elementen som behöver luftas, det kan vara så att du har gardinerna som hänger för termostaten och så kan det bli en ficka med varmluft och då ställer termostaten in sej feel.
Ja du vet väl själv hur det ska låta.
De hade varit här när jag var ute och gick, de hade luftat elementen!!