onsdag 3 december 2008

Det är vinter.

Idag är det vinter på riktigt i alla fall i Älvdalen. Jättefint bara man slipper gå ut.
Jag har varit till Orsa i dag och träffat Helena, min FYSS. Hon tyckte att jag varit duktig trots att jag varit usel den här månaden. Men i dag gymmade jag i alla fall. Det gick ganska lätt och tillfredsställande.
På väg hem från Orsa åkte jag om Mora och Dollarstore (igen). Det blev några ljus, dekorsten, chips och fotpeeling. Den måste jag förresten rekommendera, grovkornig fotpeeling som luktar vattenmelon och mint eller nåt sånt. Den kostar 10 kr och fötterna blir underbart släta och mjuka igen.
Jag åkte om jobbet och lämnade en kasse med veckotidningar, A-K upplyste om att det kan bli en hård helg på jobbet. Det är visst julmarknad och nån bussresa som kommer från Hälsingland.
De har börjat med sushi på Burgers oxå. Jag lär väl ska smaka på fredag när de har öppet.

Jag vet inte hur hemligt det är men det finns risk att P inte är hemma på julafton och det suuuuger. Men jag får väl gå hem till Rebecka och David istället. Jag får väl göra knäck som muta!! En julklapp har jag i alla fall köpt till Rebecka så jag får väl sticka fram den.
Nu måste jag hitta på något kul till Cilla oxå. (du får lägga upp en önskelista i bloggen)
Jag och Cilla önskar oss Sing Star 80s i julklapp. Om vi får det kommer det bara att vara vi två som får vara med och sjunga. Rebecka, Peter och Stefan är för bra. Vi fulsångare ska yla bakom lyckta dörrar. David och Hugo kanske får vara med oxå. De låter ungefär lika... :-)

2 kommentarer:

rubbad sa...

Du ska ju vara med mig i Högståsen på julafton! BUHUUU!!

vifsla sa...

Ja jag ska vara med dej i Högståsen först, sen ska jag fara hem och slå sönder mitt pepparkakshus.
Jag vill ha vattenmelonsockor!!