måndag 1 december 2008

Pepparkaksmuffins och pepparkaksdeg

I dag har det varit julstök hemma hos mej.
Jag vägrade som vanligt stiga upp i morse utan tjurade i sängen till 11 ungefär. Men sen tog det fart, jag har dammat, dammsugit, torkat golv, tvättat alla nya gardiner, sorterat alla filmer vid tvn. (tillägg till önskelistan: dvdställ)
Jag knallade ner i källaren och hittade ikea-säcken med julgrejor. Det är lite synd att jag inte äger så mycket tomtar att ställa fram men jag har satt fram adventsstaken och julstaken, jag hittade några tomtar som Peter äger och så har jag tittat på alla mina julgranskulor (tillägg till önskelistan: julgransflamingon från åhléns för 59 kr)
Nu har jag satt en pepparkakshusdeg och gjort 14 muffins med pepparkakskryddor/rivet äpple. I morgon ska jag stryka och hänga gardiner SEN ska jag göra mitt livs första helt egna pepparkakshus.
Ibland är det tur att jag är arbetslös!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Va du är duktig =)

rubbad sa...

Snälla syster, kan du inte komma ner en vecka och bo hos mig och fixa och dona och julstöka?! Tänk på din stackars syrra, ska hon inte få det julfint också? :(

Pepparkaksmuffins med äpple låter helt stört gott.

vifsla sa...

Mopedåkat: Ja tänk!! Och på lördag ska jag baka igen!!

Syrra: Jo men julfint och julfint, det blir ju inte som när mamma göra det. Nu står det muffins på spisen i väntan på att nån ska äta upp dem och i vardagsrummet står strykjärnet och strykbrädan framme. Jag tänker överge alltsammans och ge mej ut på promenad.

rubbad sa...

Det är egentligen lite obegripligt att hon orkade stöka och fixa så inför julen när vi var små, hon var väl sönderarbetad som det var. Jag orkar inte ens baka pepparkakor och sätta upp en julgardin. En eloge!

vifsla sa...

Antagligen så har du rätt. Jag fattar inte hur hon hade ork och tid att baka alls egentligen. Ska jag baka så är det ett jäkla projekt.

vifsla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

hej!

Tänkte tipsa om ett forum för oss som gillar att baka. www.bakforum.webbland.se
det är ganska nystartat så vi har inte så många medlemmar ännu men förhoppningsvis blir vi.
Bli gärna medlem och dela med dig av dina goda recept och ta del av andras.

vifsla sa...

solregn: Ja det kanske jag ska, fast jag kopierar mest andras recept :-)