torsdag 4 december 2008

Första arbetsdagen den här veckan

Jag äter fil och det snöar. Det jag saknar nu är en tidning att läsa på morgonen, på taxi fanns det alltid en Mora Tidning men där är jag inte mer.
Jag är verkligen nyhetsinvalid, härom kvällen till nyheterna konstaterade jag att "jaha obama blev president" var vid P tittade förvånat på mej och sa "Visste du inte det?"
Men jag tittar ju inte på tv, läser inga tidningar och sen jag slutade med taxi så lyssnar jag inte på radio heller.
Här hemma finns ju bara rörradion och den krånglar med ljudet ibland så jag vill inte så gärna starta den ifall den skulle gå sönder. Den har ju i alla fall 50 år på nacken.

8 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Jaha, vad har hänt mer då tro...jo, Peter Harryssons pappa har dött, dagiset i Rot har flyttat till Porfyrgården, isbjörnen Knut ska kanske komma till björnparken i orsa, lodjur påkört i Brunnsberg. Ja, det var väl det viktigaste just nu.

Ha det bra!

Anonym sa...

Jag önskar mig en pilates boll oxå btw.

Anonym sa...

Du kan läsa moratidningen på nätet och lyssna på web radio. Det funkar utmärkt hos oss när man inte har råd att prenumenera på en tidning.

rubbad sa...

Jag är förbluffad! Nu är det du som får en radio och en prenumeration på DN i julklapp! ;)

vifsla sa...

Snälla syster, inte DN. Jag hade svenskan förr, jag blev så jävla rädd när tidningsbudet kom vid 5-draget på morgonen och släppte ner 500 kilo tidning.
Jag vill ha en tunn tidning så jag inte vaknar ilag med tidningen.

vifsla sa...

Fikabrödet: Tack för uppdateringen!! Du kanske kan uppdatera mej lite varje morgon.

rubbad sa...

Så länge som du ligger och drönar kanske det är PRECIS vad du behöver! ;)

vifsla sa...

Syrran: Men jag vill ligga och dröna, eller inte kanske men jag vill inte studsa ur sängen kl 5. Sånt är bara stockholmsfasoner :-)