torsdag 11 december 2008

Guldfynd i Mora är en spännande affär

I födelsedagspresent fick jag ju ett gulligt litet halsband av Peter. Efter ca 1 månad började de små strasstenarna ramla ut hänget. Jag gick tillbaka med det till Guldfynd för att byta det. Expediten frågade om jag hade det på mej jämt och jag var ärlig och sa JA för det hade jag ju gjort. Även i duschen och när jag sov.
Hon upplyste om att man inte ska göra så och hon ville helst se ett kvitto innan hon kunde byta. Jag fick oxå veta att de upplyste alla kunder om att man inte ska sova eller duscha med smycken på.
När jag kom hem plockade Peter fram kvittot och han visste ingenting om att man inte fick ha på sej halsbandet i blöta och i sängen. Det var det ingen som hade sagt något om.
I går var jag tillbaka med halsband och kvitto. Jag fick höra samma visa en gång till, inte blöta inte sova!
Jag: Men till Peter hade ni inte sagt något.
Ex: Vi säger det till alla kunder.
Jag: Men inte till honom, hade ni sagt det till honom hade han kommit ihåg det.
Ex: Ja då var det väl en vi missade.
Sen talade hon surt om att jag fick byta den här gången men hände det igen fick jag inte byta. Givetvis ville jag ha ett likadant hjärta men nåt sånt fanns inte. Det skulle komma en leverans till CENTRALLAGRET den 19 dec och när de sen kom till Mora det visste hon inte. Så jag fick ett tillgodokvitto på 159 kr.
I dag var jag in igen för att se om det fanns något som kunde passa eftersom jag hade en stund över. Till slut hittade jag ett litet rött hjärta med en liten målad blomma på. Jag gick till kassan och fick prata med en pigg och glad tjej.
Det lilla hjärtat kostade 149 kr och då var det 10 kr kvar på mitt TGK men de kunde jag inte få tillbaka. Jag köpte en av deras lotter istället. (givetvis så vann jag inget)
Nu när jag kom hem så kom jag på att den tjejen sa inte ett smack om att jag inte fick bada/sova med halsbandet på, inte heller fick jag nån liten folder med smyckesinfo.
Hur var det med att informera alla kunder?????

0 kommentarer: