måndag 15 december 2008

En natt i Enköping

Jag har varit med fancluben i Strängnäs igen. Men den här veckan var vi bara 22 stycken, alla andra spar sej till finalen nästa vecka.
Bussresan gick bra, tyvärr tycker min lilla sväris och busschaufför om att spela Larz-kristerzlåtar högt på stereon. Jag hade ju laddat upp med två böcker och mp3an full med rockabilly. Men Göran spelade så högt att Larz-Kristerz trängde igenom allt från The Andrew sisters till Foggy Mountain Rockers.
Och tokiga kärringar finns det gott om!!

I Enköping gick vi på Massouds och åt god mat. Utanför restaurangen hittade vi Stenhårde Allan från Jokkasjärvi och en av servitörerna som hade stuga i Mångsbodarna.
Sen tog vi bussen till Strängnäs, det var ganska trist. Men jag hittade ett aftonblad och läste det Camilla Tuhlin skrivit om vintagekläder och det sorgliga i att de stigit så i pris.
Inne i Mälarforum så galopperade jag direkt till mitt bord, jag har nästan blivit kompis med killen som prickar av folk på deltagarlistan.
Jag satt och väntade länge och väl på Gun-Britt, Tommy, Göran och låtsasMona. Ingen kom. Till slut slog jag ett getöga bort mot det andra L-Kbordet. Och där står de och tjafsar med nån stackare. Jag gick dit och kollade läget. De var helt bombsäkra på att vi skulle sitta vid det bordet fast vi suttit vid samma bord i flera veckor. Jag upplyste men Gun-Britt höll nästan på att bli kvar där i alla fall. Men det var väl tur att jag kom annars kanske det blivit slagsmål :-)

Larz-Kristerz var i alla fall jättejättebra och gick vidare till Finalen i nästa vecka. När allt var slut spelade Kicki Danielsson. Hon var riktigt bra tyckte jag. Jag tycker lite synd om Kicki, alla är så elaka mot henne. Det är väl ingen som blir alkoholist med filt heller. Och hon har jobbat hårt!!

När det var slut kom Peter och hämtade mej, eller han skulle hämta mej. Precis när han fick syn på mej var det en dam som bjöd upp honom.
Det var svårt att ta sej nånstans med Peter eftersom alla ska prata och kramas. Och fotografera!! Vi skulle gå till baren och köpa öl, jag lovar att det tog 20 minuter att gå de futtiga meterna.
Men jag fick träffa CC & Lee, Anna M, smink-emma, värdinne-Linda, trummisen i Wahlstöms och hans fru (som oxå står i bakgrunden, vi hade likadana jackor till och med), nån av killarna i Shakes (han med glasögon), Jesper som är gift med Anna M, Anna Ms släkting Anna. Gud det var så mycket folk. Jag har säkert glömt hälften och så lider jag av mycket dåligt ansiktsminne. Den stora överraskningen var en av killarna som bygger om på scen mellan banden. Jag såg honom första veckan och blev skiträdd, han är ganska lång, har låångt hår, cowboyhatt, ser arg ut och har jeansjacka. Jag trodde att det var nån hårdrockare. Men så fick jag prata med honom i lördags och han var JÄTTESNÄLL och hade JÄTTTESNÄLL röst. Han bjöd Peter på öl och jag (som kallades typ stumpan) fick flaskvatten. Han frågade flera gånger om jag verkligen inte skulle ha något, till slut kom jag på att vatten är gott.
SÅ KRILLE, ETT STORT TACK FÖR VATTNET!! NU BEHÖVER JAG INTE VARA RÄDD MER!
Jag önskar bara att jag tagit en bild.

Kents fru kom fram och talade om att hon läser min blogg och att den är bra!
TACK SÅ MYCKET SIV!! YTTERLIGARE EN ANLEDNING ATT FORTSÄTTA!!

Det var lite trist att vi fick lov att åka tillbaka till Enköping på natten, så jag hånglade lite med min sambo och sen satte vi oss på bussen.

Bilder från helgen, de ligger inte i ordning men det är något att titta på i alla fall.
Sångerskan i Shake
Scott-Henrik får domen
Kicki Danielsson sjunger fint
Peter Larsson får domen
Larz-Kristerz sitter fint och tittar in i kameran
Ett hastigt kort på Kent
När jag kom hem kom min fd hund och hälsade på.
Käraste Moa har somnat framför tvn
Juryn
Jenny Salén
Fancluben pratar med fans
CC & Lee

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är då lika fin som vanligt... Wilma alltså.
Vi är då skit stolta över Peter med vänner som har kommit så långt.
Önska dom lycka till i helgen som kommer.