onsdag 17 december 2008

I dag är jag sjuk


Allt är bara slem och snor!
I går kände jag mej lite snorig och hängig. När jag vaknade första gången i morse hade jag andats genom munnen hela natten och tungan satt praktiskt taget fast i gommen. Jag drack lite vatten och somnade om. Jag vaknade en timme senare med samma problem. Mera vatten.
Kl 9.00 vaknade jag och gick upp till soffan, Peter kom med mysfilten och jag somnade om. Peter for till kyrkan för att sjunga på en begravning. Han kom hem vid 11, då vaknade jag igen. Han tog tempen på mej, gav mej saft och öppnade flaskan med cocillana som jag inte kan öppna själv. Han for sej för att köpa julklappar till mej. Jag vaknade 12.30, jag har väl aldrig sovit så in i helvete. Jag har inte märkt att jag sovit en gång.
Men nu börjar det känns bättre och det är tur det för i morgon ska jag jobba. Lite till vila och mer saft så blir det nog bra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt, din stackare! Tur att du får sova bort det iallafall!

Nässelutslag får jag av nästan varenda medicin jag någonsin testat. Hur svårt ska det vara att framställa en medicin som INTE ger nässelutslag? Jag tänker inte gå till doktorn här och visa dem, jag orkar inte med fler turer utan hoppas på att jag kan stå ut.

Annars brukar jag bara be doktorn om en ny medicin och så brukar de försvinna efter några dagar. Nu har jag spenderat 360 kronor på de här dropparna, jag vägrar sluta med dem!

Men det är snyggt. Kanske nya modet? Fötterna är det enda stället jag inte har just nu. Haha.

rubbad sa...

Jag har också varit sjuk idag och igår. Dock helt utan assistans! Men det är lugnt, jag har stickat klart ett par sockor och slagit in nästan alla paket. :)

Nästa vecka anländer jag i Mora på måndagkvällen och åker hem igen på fredag förmiddag. Hoppas vi hinner hänga lite medan jag är hemma! Puss puss.

vifsla sa...

Syrran: på måndag åker jag till sthlm, kommer hem på tisdag. Sen är jag nog ledig!!

Anonym sa...

Ska du ut och göra den stora staden osäker??
Stackars dig som är sjuk då, men du har ju en "passopp" det är ju mer än vad man har här hemma kan man ju lugnt säga...

Krya på dig i massor!!!

Vill ju se dig i TV på lördag också.

Kram kram

Anonym sa...

Krya på dig nu, så du står rycken på lördag! Vill ju se dig vifta med skylten då!

Kanelbullen sa...

Var rädd om dig

Kramen

vifsla sa...

Carola H: Jag ska iväg med en brukare. Ptja passopp och passopp, han var väl hemma i 20 minuter och såg att jag var slut så han fick väl lov.

Mariah och Kanelis: nu är jag pigg igen, det krävdes bara en dag på soffan med sex and the city!