torsdag 11 december 2008

Nyklippt hos Hairdesign by Magenta

Maria fixade min lugg i går och den blev toppen och perfekt. Nu handlar hela världen om att välja kläder till lördagen. Jag ska nog köra Larz-Kristerzaktigt röd/vitt. Det ligger ju en kjol i garderoben som jag inte använt än och den är röd och vit, det finns ett pa oanvända skor i garderoben och de är vita.
Jag ska snart åka till jobbet, väntar bara på ett smaskigt ägg.

Igår kom jag ihåg att jag hade en liten liten hyacint i Cillas bil, den stackaren hade legat ute i två dar!! Men jag hämtade den igår och så fick jag blomjord av Cillas mamma så jag kunde plantera den i en värmeljushållare från IKEA. Jag som aldrig haft en hyacint tidigare tar gärna emot tips om hur man gör för att den lille stackaren ska må bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Med lite vatten funkar allt.

Anonym sa...

Hyacinter vill inte ha något vatten eller skötsel alls eftersom det är en lökväxt! Löken är blommans reservlager där all vatten och näring lagras! Så njut av julens goda doft du! Utan att sköta den lilla stackarn alls!

vifsla sa...

Johanna: Tack!! Då finns det just inget sätt för mej att ta livet av den alltså!!
Du kanske kan tala om hur man får sin fredskalla att blomma oxå.