onsdag 14 januari 2009

Det är ramaskri i min gästbok

över en t-shirt.

Anonym sa...
men snälla vem är inte sambolös, ni har inte barn iaf...hur många som helst här uppe som är sambolösa när karlarna åker till norge big deal!! tröjan va ju lite speciell för att den endast var för dem som följt på bussen och inga andra, det var en soical grej...trodde inte du av alla bara gjorde dig av med den så där.../ L-K fan som inte är tillsalu!!
den 14 januari 2009 20:16

Anna Stekpanna sa...
Tröjorna är INTE unika på nåt sätt. Sorry to say! De finns till salu på www.ginza.se t.ex. Kram o hej på er!
den 14 januari 2009 20:37

Anonym sa...
jo dem e ju de för de som fansen på bussen till strängnäs hade var unika i sitt slag, dem ser inte ut exakt så, som de på ginza görL-K fan
den 14 januari 2009 20:44

Cilla sa...
va är de för spec. med tröjorna? Man får väl göra vad man vill med den man har?
den 14 januari 2009 21:57

von bryll sa...
*öööö....hrm....läser tjaffset en gång till. Drar på smilbanden ,fnissar å skakar på huvudet åt anonym.*Det är ju inte konstigt att det finns krig här i världen...egentligen.Funderar på om jag ska lägga ett bud*S*Vi har ju iofs en t-shirt som sambon har fått med gitarristen...hmmm...undrar om den kan vara värd nåt???*ler girigt*
den 14 januari 2009 22:39

Kära Anonym: Tänk att barnfrågan alltid ska komma upp. Varför är det jämt morsor som ska dryga sej "tänk att du vet då inget om världen för du har INGA BARN!!"
Kära anonym, nej jag har inga barn för jag kanske INTE KAN FÅ BARN, men kom gärna och kör upp det i ansiktet på mej. Och det över att jag säljer en JÄVLA T-SHIRT på tradera.
Jag säljer en tröja ja, den är för liten för mej, jag kan inte ha den, det ser inte klokt ut så jag säljer den. Vad ska jag annars göra? Ge bort den? Jag tänker tjäna en slant på den, varför ska jag ge bort den gratis när jag jobbat hårt för den?
Och anonym, det var inte bara bussfansen som hade t-shirt. Jag fick mail från folk bortifrån som skulle till finalen och som ville ha tröjor. Och det fick de!
Dessutom är det bara att gå in på trycket i Mora och beställa såna tröjor om man vill.

Och ang sambofrågan, om din sambo har dragit till Norge så har ni antagligen kommit överens om det för att ni behöver pengarna eller hur. Det kanske till och med var din idé att han skulle åka. Norgemännen är borta två veckor och är hemma två veckor. De kan säga upp sej om de vill och de kan sjukanmäla sej och vara hemma. Min sambo jobbar hela veckan, nu spelar han in skiva på kvällarna (till sena natta), på helgerna åker han och spelar (från fredag till söndag). Peter kan inte ringa sej sjuk och inte säga upp sej. Vi har en helg tillsammans i februari. Det kanske är lite skillnad att ha en dansbandsman och att ha en norgeman.

Von Bryll: Sälj den! Du kan få en ny med mej!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men jävlar man blir ju alldeles mållös på hur folk håller på. Att de orkar!! Och till på köpet är så förbannat oförskämda! Nej fy. Ta inte åt dig av den där skiten, sälj så många tröjor du kan ;D

Kanelbullen sa...

Ja jösses! Orkar inte med folk som aldrig kan glädja sig åt folks framgångar. Så fort det går bra...ja då ska det hackas i tid och otid. Folk har tydlingen inget eget liv. Allt detta skitkastande för en tröja. Världen är så grym och så blir det sånt himla liv över just ingenting. jag tror att det sitter människor och lusläser bloggar bara för att ha nåt att häva ur sig av sin egen litenhet. Oh vad gaggigt det här blev. Men du vet vad jag menar.

Kram på dig!!!

Trullexa sa...

Ja varför får man inte göra som man vill med sina egna saker!? Måste berätta att nu har JAG lagt ett bud på den! Så de så! Ska jag ha dåligt samvete för att jag vill ha en till?! bara för att jag är så rädd om den jag har, å så vill jag ha en till som jag verkligen törs bruka. Är jag ego då eller? Nä fy bubblan för avundsjuka människor. Stå på dig annars står nån annan på dig!

vifsla sa...

Anna: Japp jag har ju planer på att sälja Peters uttjänta strumpor på tradera oxå.

Kanelbullen: Jag förstår precis hur du menar. Jag antar att ANONYM har läst min blogg förr men inte skrivit ett ord i gästboken. Även om jag lagt ut bilder från finalen och från festerna, det som varit roligt alltså. Nu kom det något som gjorde mej till "ett dåligt fan" och då fick ANONYM klaga och fanns det helt plötsligt en anledning att skriva något till mej. "Det är synd om människorna"

Trullexa: Bra!!! Det klart att du ska buda om du vill, alla får buda. Vill man ha så vill man. Jag har en tröja som jag kan ha som inte är till salu. Men den här är för liten och om nån annan kan ha den så är väl det bra.

Anonym sa...

Jag har hädat, jag klippte ju sönder min unika-jättespeciella-helt-oersättliga-V.I.P-endast-för-mycket-speciella-bussresenärs-tröja... Nu kommer jag att må sååå dåligt... HA HA På dem bara Linda! Det är ju så praktiskt att kalla sig anonym också, då kan man säga en massa knäppa grejjor och ändå inte skylta med vem man är och att man faktiskt är dum i huvudet på riktigt...

rubbad sa...

Hahaha men vadfan ÄR det här?! HUR är det dåligt att sälja en tröja som är för liten och som man dessutom har dubblett på? Det är väl bara bra om något LK-fan som vill ha en tröja kan köpa sig en! En till tröja som kommer synas ute på gatorna helt enkelt. Vem fan bryr sig om du fått den av Älvdalens kommun? Det är ju en reklamtisha för dem dessutom, om man ska tänka så.

Anonyma människor brukar oftast säga knasiga saker för att de tycker det är roligt när folk blir upprörda. Gissar att det är vad detta handlar om. :P ELLER så kanske det är den där galningen som ringer till dig och kallar dig för fru Larsson! Ja! Där har vi det. Haha. ;D

Vad det här sen har att göra med barn och folk som jobbar i Norge kan jag inte förstå. VM i långsökthet.

vifsla sa...

Ja fan Kicki, jag får nog lov att spöa upp dej i morgon. OCH NÅN T-SHIRT FÅR DU ALDRIG MER.

Syrran: Jo jag tror att det är så att anonym är en bitter morsa som sitter hemma med sina ungar medans mannen jobbar i Norge veckor i sträck. När ungarna äntligen somnat och det luktar sopor i köket tar hon ut sin bitterhet och desperation på vem som helst som gör något som hon anser FEL. I detta fallet mej.
Att jag gör tusen andra saker för Peter det spelar ingen roll för just nu finns det inget sämre fans än jag.
Jag tänker oxå lite så, det är väl bättre att sprida tröjorna än att ha dem i lådan. Är det nån som blir glad över att ha köpt en t-shirt som legat i sångaren egen byrålåda så är väl det bara bra.

Anonym sa...

Ha ha jag blir så full i skratt men du har ju svar på allt:D Tycker att anonym kan ta och skälla lite på dom som klippt sönder sina tröjor, för dom är ju faktiskt från Älvdalen kommun. Ha ha.... Nej herregud....

CrimsonAnna sa...

Du var LK-fan långt innan sverige bortom Älvdalen visste att de fanns. Ta ingen sk*t! Hoppas ni får ses snart