söndag 11 januari 2009

En dag som hemmafru

Jag sov glatt till 11.30 idag, det hade ju varit jättefint om jag stigit upp kl 8 varje morgon men det gör jag inte.
Men tack och lov la jag mej inte bara på soffan och tittade på tv utan uppfyllde mina plikter som hemmafru, jag diskade, gjorde rent handfatsavloppet i badrummet, jag bäddade och plockade ihop all röra som blir när vi är hemma.
Jag har till och med tänt ett doftljus. Nu är det bara middagsmaten kvar, det ska bli köttfärsbiffar med västerbottenost.
Jag har massor massor med ost i kylen som jag känner att jag måste äta upp. Det känns syndigt att kasta 1½ kilo ost. Jag har lärt mej att det är bara att krafsa bort mögel på ost eftersom möglet inte kan sprida sej i osten. Så det gör jag nu. Eller jag krafsar inte, utan jag skär bort stora bitar. Men det mesta av osten kommer till användning.
LITE LORT RENSAR MAGEN!!!

Jag tog en liten och trist promenad till Ica för att konstatera att deras köttfärs var slut, jag fick gå den pyttelilla biten till Domus för att köpa av deras köttfärs. Det regnar ute och all fin frost är borta. Därför blev min promenad även ganska hal.
Marita på Domus förgyllde min dag med ett roligt samtal som började med att ordet stillsam i hennes söta öron blev pinsamt. Hon frågade hur det var och jag svarade stillsamt. Hon hörde då pinsamt varvid vi skrattade. Tänk vilka enkla saker som gör livet roligare.
Tack Marita!

Jag tankar ner film, det är fult och förbjudet men jag gör det ändå. Jag hoppas kunna se Muriels bröllop till kvällen. Datorn är min bästa vän tror jag! Och tack gud och tele2 för bredband.

2 kommentarer:

rubbad sa...

Ja, penicillin görs väl av mögel så det lär ju vara rena hälsokuren! :)

vifsla sa...

Syrran: Ja men då är det ju bara att gnaga av min västerbottenost så håller man sej frisk.