tisdag 6 januari 2009

Ensam hemma

Jag vaknade 07.18 i morse av att datorn spelade om filmen "femte elementet" för säkert tredje gången. Det innebär att jag somnade ifrån den i natt vid 3-draget.
Detta nattsuddande driver mej till vansinne.

Alla borde förresten läsa "hänt extra" den här veckan. Peter talar glatt om att "linda är unik". Det var himla fint. Men så är ju han fin oxå, mest hela tiden faktiskt.
Han kommer hem i morgon min älskling. Jag sover på hans sida av sängen när han är borta. Det blir lättare då.

Jag och Cilla funderar på om vi ska åka till Stockholm i slutet på januari. Ta ett tidigt morgontåg ner, springa i affärer och sen ta sista tåget hem. Peter frågade om vi inte skulle stanna kvar en natt. Jag vill ju så gärna gå på Beyond Retro. Vi borde egentligen ha nån som guidar oss dit.

I dag tog jag en promenad på byn, jag träffade min svärmor med bihang och pratade en stund. Jag gick om domus och köpte hänt extra. När jag kom hem skrubbade jag lite i lägenheten samtidigt som jag lyssnade på 9½ månad av Annika Lantz.
Det blev dags för middag så jag gjorde krämig soppa med kyckling och lite grönsaker. Till det gjorde jag en varm macka av en tebaguette med skinka, ost och tomat. Alltsammans serverades framför datorn i vardagsrummet där filmen "the notebook" spelades.
Det här låter ju mysigt eller hur.
Rent fint vardagsrum, god mat, bra film. Tror ni att det fick fortsätta så????
NEJ GIVETVIS INTE, DET ÄR JU MITT LIV INTE SANT!
Det ringde precis när jag satt mej och filmen rullat igång. Jag funderade på att skippa svara eftersom det kunde vara Peter eller Cilla. Så sagt och gjort, jag svarade. Och det var EN GUBBJÄVEL.
Han frågade efter Peter, hur man fick tag på Peter och när man skulle ringa. Sen ville han veta allt om Stefan, eller han ville berätta allt om Stefan för mej. Att han skickat brev till Stefan, men han hade inte adressen så han hade skickat till Älvdalens kommun och till Karl-Erik Hagström. Han hade inte fått nåt svar och undrade vad som hänt. Jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara att Stefan kanske inte har tid att svara på brev just nu. Han ville oxå tala om att Stefan var en fantastisk pianist och att det vara var 1 på 100000 som spelade som Stefan. Eller om det var en på hundra miljoner.
Allt detta malande medans min mat som jag inte kunde njuta av kallnade. Han passade oxå på att Larz-Kristerz finns på youtube!
Jag ska aldrig svara i telefon mer, så ring inte!

10 kommentarer:

Kanelbullen sa...

jag tror att det här är bara början. Snart får ni skaffa hemligt telenummer och det kommer hänga massor med stalkare runt huset. Stackars dig,men då kan du bo på min övervåning. Där är det ingen som hittar dig. Ska se om jag får tag på "Hänt i vecket" i morgon

Godnatt!

Anonym sa...

haha nu kommer ni bli jagade av Pressen, men de säger ju all publicitet är bra publicitet;)

Om ni åker till stockholm e det ganska lätt att hitta till Beyond retro, kolla upp adressen o se vart närmaste tunnelbanestopp är. Du kommer sjunga av lycka.

Kram!

Anonym sa...

Hade man haft mer dollares hade man ju kunnat guida er, men tyvärr räcker dom bara till en elräkning denna månad som kommer vara skyhög.
Visst är det underbart med beundrare, men i begränsad skara och på väl valda tillfällen, inte när dom stör.
Ha det gott.

Kram kram

rubbad sa...

Skein betyder nystan (t.ex. garnnystan).

På flyget ner till Amsterdam läste jag Expressen eller liknande och där var en artikel om att det var KRIS i Lars Kristerz för att de är arbetslösa och inte har någon buss. :P Jag rev ur såklart! ;)

Beyond Retro tror jag att jag har sett i Sthlm, tror till och med att det finns flera butiker? Är nog inga problem att hitta, jag kan ju hjälpa. :)

vifsla sa...

Kanel: Om det blir så flyttar jag gladeligen in på din övervåning, speciellt om jag får låna den lilla katten och hunden ibland. Jag har sånt kattsug!

Nostalchic: Jo Peter säger oxå att det är "bra med reklam" och att jag måste vara snäll mot fanz och inte skriva för mycket om honom i bloggen. Bla bla bla...

Carola H: Visst är det trist med räkningar! Jag skulle lätt kunna leva utan dem. Går det inte att byta värmesystem i ert hus?

Syrran: Jo jag läste det om krisen jag med men det är ju bara fjoll. Bara sen förra helgen har de nog spelat ihop nästan 100.000 kr.
Det är synd att vi ska ner mitt i veckan annars hade du kunnat följa med, om du inte kan ta ledigt från jobbet så klart *ler blinkar lite grann och ser allmänt fånig ut*

Anonym sa...

Ja, det kan vara pest å behöva vara trevlig mot såna som bara ringer för att kackla om allt å inget utan bara är ute efter "info". Å som definitivt inte känner en heller. Tycker folk borde ha lite förståelse för att man har ett privatliv också. Ha de!

Lilly Lee sa...

usch vad tråkigt med folk som ringer sådär, men det kan säkert bli fler gånger! Skaffa hemligt nummer, det kanske är bäst...

Anonym sa...

Jag kan inte guida, men om ni kommer till stan så måste du ju höra av dig så vi kan ta den där fikan nångång!

Jag kan inte baka, men jag är expert på att köpa hem fikabröd.

:)

rubbad sa...

Jag brukar ju kunna komma och gå lite som jag vill på jobbet beroende på vad jag håller på med så man vet aldrig! :)

vifsla sa...

MariaH: De får väl ringa, det är mest pensionärer och utvecklingsstörda i alla fall. De ger väl upp om ett år eller så.

Lily Lee: Blir de för påfrestande så får vi väl skaffa dolt nummer men än så länge går det bra. Det värsta är när de ringer mitt i maten. Och när de inte frågar om man har tid innan de börjar kackla.

Madde: Om vi hittar så kommer vi och fikar men det är jag och cilla så vi lär väl hamna i järfälla.

Syrran: tänk vad praktiskt som du bara kunde försvinna en timme eller två.