onsdag 7 januari 2009

Flottig dag

Tänk att dessa hamburgare driver mej till vansinne ibland. Eller det är väl mest lukten. När jag kommer hem luktar hela jag flott!

Det är synd att jag inte visste när jag gick i skolan att jag ville bli konditor. Vad trodde jag att jag skulle få ut av handels. Visst jag har lärt mej korrekt fingersättning på tangentbordet och när jag skriver låter det som ett maskingevär, men vad hjälper det när jag vill baka?


Idag har jag fantiserat om mitt eget kondis med rosa och turkosa väggar, glasdisk, mycket hembakt, fina koppar och en saftblandarmaskin där alla barn får gratis saft.

Glad personal i blommiga förkläden som tycker om mej och mitt kondis.
Lite så här fast på riktigt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, gör det! Öppna ett fik som är trevligt, personligt å tilltalade. Längtar efter ett fik som INTE är sterilt, kallt å opersonligt. Jag kommer gärna å ofta då! Älskar att fika!

vifsla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
vifsla sa...

Ja det var så det var tänkt. Blommigt loppisporslin, söta moccakoppar, telatta och stora bullar. Kvällsöppet nån kväll i veckan, jukebox och tända doftljus.

Kanelbullen sa...

Go for it!!! Rosa huset vore väl nått? Lagom stort och så. Eler är det gult?

Anonym sa...

Å va mysigt me människor som har sånna galna drömmar och ideer! =) jag vill öppna en blomaffär kanske kombinerat me ett litet cafe! ( kanske i de rosa huset i dalen =)
Har du besökt bagarsugan i Falun någongång?! Ligger uppe vid gruvan... det är lite som i dina drömmar!

rubbad sa...

Det tycker jag att du ska göra syrran! Men snälla, inga monsterbullar och pizza sized kakor. Fram för vanliga kanelbullar (räcker om de är extra goda!) och småkakor. Begriper inte att trenden med chokladkakor stora som spyor på typ alla cafeer och Seven Eleven hänger sig kvar, jag får kväljningar. :(

rubbad sa...

Men vet du! När du är här ska vi gå på ett lunchställe/cafe i Sthlm som är lite sådär loppismysigt, Vurma heter det. :)

Fast det är inte så retro utan mer stockholmskt vänstermysigt, men de har mycket välbakt från eget bageri och jättefint porslin!

vifsla sa...

Kanel: Tro mej jag har suktat efter det rosa huset länge och började nästan grina när "till salu-skylten" var borta.

Johanna: Nej men jag har hört talas om det, det var nån mer som sa att "Linda du skulle älska det". Det får nog bli nån motorcykelvända dit i sommar.

Syrran: Jag lovar!! Bara hederligt gammeldags småkakor (men antagligen stora muffins)
Och, JA det klart att vi måste se ett härligt café! Jag har hört gott om Café String oxå. Vi får nog fan bli kvar en hel vecka om jag ska prova olika fik.

Anonym sa...

ja, ett cafe som är öpept när man har tid att fika, kvällstid!!! Och där man känner sig välkommen och inte i vägen... :)

vifsla sa...

Anonym: Jo det var väl så jag tänkte mej det hela.