fredag 16 januari 2009

Åhh vilken kväll

Jag och Cilla konstaterade att 2 feb är bästa dagen för avresa till den stora staden. Vi var båda lediga och har fått lön och betalat alla räkningar. Vi blev så till oss i resplaner, boende och sl´s hemsida att vi nästan glömde bort Beyond Retro. Jag fick ringa ett snabbt samtal till syrran för att fråga om central station och T-centralen var samma sak. Det var det nästan och det var bara en spottloska in till centrum.
Vi ska åka tåg och förhoppningsvis bo på city hostel. Efter att ha kollat på karta och konsulterat sl´s hemsida så fick jag lov att skicka ett sms till syrran och be henne hälsa till alla stockholmare att de är fantastiska på information!

Till dagens lite mer negativa hör väl att köksfläkten la av, mitt cigarettos kom rätt in i lägenheten. Jag trodde att det var filtret som var igensatt. Men när jag tog ur det kunde jag snabbt konstatera att det inte drog ett smack ur fläkten. Ventilationen i lägenheten gick på full sprätt när jag hittat ett litet vred under fläktfiltret men i fläktkåpan kan man inte vädra ut minsta fis.
Bajsan passade på att kissa i min säng oxå. Det var rart av henne för då blev mitt väldigt otvättade täcke tvättat.
Tydligen så har hon ätit upp en av de böcker som jag lånat ut till Cilla oxå. Annars var hon ganska rar och till och med lite kelig. Cilla passade på att pilla loss en av hennes skitvassa valptänder. Det var bra för jag börjar blir lite less på alla dessa sylar till bissingar.

Jag har varit på loppis i dag och hittat 2 små fat, en svart tight kjol med volangkant och en prickig top i nån form av läskig polyester. Och allt det för 51 krona!! HURRA!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fler än jag som är totalt lost i Sthlm ser jag ;D Jag ska dit på arbetsintervju den 30:e, jag ska åka tunnelbana och irra omkring alldeles själv i storstan. Det känns mkt läskigt kan jag tala om! ;)

rubbad sa...

Åh, jag vill också på loppis!

Tycker att ni åtminstone kan ta en lunch med mig när ni är på besök, det är din systerliga plikt!