torsdag 15 januari 2009

Jag är förföljd

eller kanske inte jag utan snarare Stefans mamma.
Samma farbror som ringde mitt i middagen förra veckan (soppan OCH smörgåsen kallnade) ringde i går; mitt i matlagningen. Han var orolig för att Stefans mamma inte svarade i telefon på hela dagen. Han som skickat ett paket till Stefan och allt. Till slut ljög jag för att få stopp på forsen av ord.
I dag ringde han igen, jag sov när han ringde. Visst klockan var halv tolv men lik förbannat så sov jag. Givetvis så svarade jag med min bästa morgonröst
-Linda
-Ehh ja hej fru Larsson
så fortsatte han med något i stil med "om jag sov mitt på dagen när han ringde"
-Jo jag gjorde ju det, sa jag med tung röst.
Sen pratade och pratade och pratade han. Stefans mamma svarar inte i telefon (jag har en vag aning om att hon har NUMMERPRESENTATÖR). Han funderade på att ringa polisen och anmäla henne försvunnen. Sen pratade han i en evighet till, om hur dyrt paket han skickat till Stefan. Och nej han hade inte rekommenderat det. Det vet jag för jag frågade. Att musiken han spelat in åt Stefan var värd massor med pengar för dem, eftersom om de spelar in de låtarna behöver de inte betala några stimpengar. Och så fortsatte det, till slut la jag bara telefonen i sängen och låtsades somna om. Jag puttade in telefonen lite under kudden oxå. När det blev tyst pillade jag ur batteriet en stund.
Sen ringde jag Peter. Så på måndag ska vi fara och köpa ny telefon med nummerpresentatörsruta som funkar (på den gamla telefonen är den rutan lite trasig) och sen ska vi ringa till Ventelo och få nummerpresentatör.
Nu ska jag ringa till Stefans mamma.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Vad var det jag sa "Det här är bara början, lalalala" Byt telefonnummer vettja. Huvudsaken är att jag har det.
Och jag är fortfarande sur på anonym. Just som du sa så är det, Hon läser och läser och HEPP så fanns det nåt att hacka på. Så länge du inte säljer Peter så gör det ingenting vad du än säljer.

Kramen!

vifsla sa...

Kanelbullen: Ja om det blir fler nötter som ringer så får vi väl byta. Peter sa att om han ringer igen så fick jag säga att det är nog nu.
Nog kan jag lyssna på folk som pratar men inte när de pratar, pratar och pratar. Och börjar hitta på konstiga saker.
Nej Peter är inte till salu, inte alls faktiskt.