onsdag 28 januari 2009

Vaken med hund

I morse bestämde Bajsan att det var dags att gå upp när klockan var 0640. Så nu sitter jag här och väntar på att affären ska öppna så jag kan köpa mjölk och juice.
Peter har börjat städa på vinden, men det var ett krav för att han skulle få släpa hem framkallningsutrustningen han har köpt till det facila priset av 2 korvburkar och en slant.
Det som från början var "du får inte kasta nåt" har förvandlats till "ähh vad ska jag med den här till, släng den". Det är jättebra. Det är nu en säck, en låda och löst krafs som ska till sopstation och återvinning. Vi hittade ett gammalt tvspel som jag lagt ut på tradera.
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=83328886
Jag hade en del kläder som jag oxå hade kunnat lägga ut men jag bara kastade dem istället. Jag ber till Gud att det ska bli sån ordning att jag kan tömma skrubben och kasta ut de sakerna i förrådet på vinden istället. Så det blir mer plats för nya kläder!!!

Till helgen åker Peter till Blekingen och till Malmö, på måndag åker jag och Cilla till Stockholm och på onsdag ska Larz-Kristerz spela på nån båt. Så vi hinner knappt träffas nästa vecka. Men den helgen ska är Peter ledig och så ska vi ÅKA SKOTER!!
Gud nåde den som stör.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Ja jag ska då hålla mmig borta, men skulle ni av en händelse åka förbi så kom in vettja.
Ha en bra dag och sköt om dig.

Kram!

Anonym sa...

Du är utmanad, kolla in min blogg..

Carola H