lördag 14 mars 2009

En prutt till Lindex

Jag har mailat till Lindex och klagat på deras nya storlekssystem. De har tagit bort det mesta av kläderna i strl XL och strl 46. Det gör mej lite förbannad.
Jag har köpt jättemycket kläder på Lindex tidigare och nu trots att jag varit en bra kund tidigare så väljer de bort mej som kund bara för att jag har fel strl. Jag ligger i glappet mellan "normala" avdelningen och "fetavdelningen", det är svårt. Kläderna på "normala" sidan skulle passa mej om de fanns i en enda större storlek och på "fetavdelningen" har de rätt storlek men en helt annan passform och helt annan stil. Båda blir fel!
Istället för att handla på den "normala" avdelningen erbjuder de mej fetavdelningen. Kläderna där är tältiga och tantiga. Jag brukar titta ibland men har hitintills bara köpt ett enda plagg från tjockisrutan.
Det bloggas mycket om det här och det tycker jag är bra. Jag hoppas verkligen att butikerna tar åt sej och ändrar sina storlekssystem.
Är vi överviktiga värda så lite som kundgrupp att man bara kan ta bort våra möjligheter?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Helt ense med dig. Har samma problem. Varför ska alla vara 38-44 - helt ologiskt. Har också sett Lindex som en toppenaffär - men det verkar inte vara längre.

skånskan sa...

Det är Lindex som är onormala. Det känns som alla i samhället vill att man ska vara trådsmal - men så är det ju inte när man ser sig om.

vifsla sa...

Anonym: nej de har verkligen tappat greppet.

Skånskan: Ja tydligen är smal det stora ordet.
Vi får se om jag får nåt svar på mitt sura mail.

Anonym sa...

Håller helt med dig! Vi är många kvinnor i denna "storleksgruppen".

Anonym sa...

Det jag tycker är rätt så komiskt är att dom tar bort den storleken även fast svenska folket blir allt fetare och fetare. Är inte det konstigt.
Bra att du skrev till dom. Skriv sen och tala om vad du fick för svar.

Lillgull sa...

Fy, det tycker jag är trist. Nu har jag ju inte själv större storlek än 42 än men jag känner mig inte så särdeles fet. Ändå så är det liksom "end of the line" i vissa affärer. Man blir utpuffad från deras kundkrets som du säger...
Jag tycker Lindex istället kunde sluta med fetavdelningen och föra in den i det normala sortimentet. Utöka det vanliga damsortimentet till kvinnligt uppdaterade storlekar och i material som är flexibla och anpassningsbara efter kvinnliga former. Sedan kan de ju fortfarande ha kvar sina rymligare kläder också... Som en kollektion i kollektionen liksom.. För dom som gillar rymliga plagg- Smal som tjock..
J

Anonym sa...

Varför inte starta ett upprop till köpmännen i hela vårt land! De förlorar ju massor av köpare eftersom de flesta affärer bra har storlekar t o m 42. Vilka pengar de går miste om!!!

Anonym sa...

Hoppas att de ger dig nåt svar!
JAg ligger själv i "gränslande" där men på "fet"avdelningen finns ju bara gigantiska saker. Bara man är lite större kanske man inte vill gömma sig!

Bra rutet!

Kram

Anonym sa...

Varför bli arg på Lindex val av kundgrupp. Lägg istället energi på att se över er kostcirkel. Snart kan ni dansa in på Lindex och köpa storlek 40. Större är inte bra att vara i deras butiker för där är så tight o plats.