söndag 22 mars 2009

Hel helg med Larz-Kristerz

Jag satte mej i bussen på torsdag kväll, på fredagen klev jag ur i Vimmerby. Vi sov bakom en ok-mack och käkade frukost på densamma.
Peter och jag tog en lite promenad i stan, vi gick över kyrkogården och faschinerades över vilka saker som står på gravstenar, svärdsman och riddare tex.
Vi åkte till Locknevi bygdegård vid lunch. Killarna bar in saker och jag och Malin hjälptes åt med tröjor, kepsar och skivor.
Det serverades jättegod mat, falsk fläskfilé med ris och sås. Underbart!! De hade till och med ställt fram godis och frukt.
Dansen gick bra men jag tyckte att folk var lite konstiga. De stod mycket med armarna i kors och bara betraktade. Bäst tyckte de nog om när det spelades hambo och schottis, då dansade de som i trance.
Vi sov över i bystugan och fick frukost nästa morgon. Det fanns till och med en dusch.
På lördagen åkte vi till Kalmar, killarna lastade av grejorna på Restaurang Sandra. Det var ett himla coolt ställe. Stort och fullt med grejor, till och med en bil.
Sen åkte vi till Öland, det var signering. Jag brydde mej inte så mycket om det så jag gick runt lite i affärer istället. Jag hittade lite scrapsaker och så varsin present till tjejerna där hemma.
Jag blev förälskad i en liten hund som heter Josefina, en liten liten terrier. Men jag fick inte ta med henne hem.
Sen åkte vi tillbaka till Sandra, där blev det soundcheck och så mat. Innan maten hade L-K möte med en revisor, jag satt med men var så trött att jag nästan somnade på min stol. Sen blev det tack och lov mat. Mitt i maten kommer värdinnan och ropar på mej, då är Tomas Deutgen och hans sambo Anna där!!! Det var jätteroligt!!
Jag och Peter gick ut och la oss i bussen och vilade lite grann tills det var dags för ombyte och spelning.
Själv bytte jag om i ett omklädningsrum som luktade avlopp men det gick bra och jag blev ganska snygg. Jag kilade upp och satte mej hos Tomas och Anna.
Tomas bjöd frikostigt ända tills värdinnan sa att han hade fritt i baren, då blev han ännu frikostigare.
Det var jätteroligt och nu kan jag skryta med att jag dansat fågeldansen med Anna och styrdans med Tomas.
Dessutom har jag sett Anna fixa en alldeles utmärkt nedläggning av Tomas, eller det var faktiskt två nedläggningar. Vi skrattade så vi nästan grät.
Annars pratade vi om det urkassa hotellet i Strängnäs där Anna fått lov att gå ut på parkeringen och värma sej när hotellrummet blev för kallt, om slipsdragning och tydligen oxå Lasse Stefans.
När kvällen var slut så packade killarna in allt i bussen och så begav vi oss hemåt. Jag somnade som en sten och vaknade inte för ens i Eskilstuna.
Hela dagen i dag har varit en enda lång bussresa som avslutades med att vi inte kunde stanna vid handlarn för där stod KluckerBertil utklädd till Doktor Åhs. Han hade lagt till en monstermask, vi skrattade förnöjt och sen åkte vi därifrån innan han hann fram till bussen. Vi fick kliva av vid soptunnan!

Jag har knäppt jättemycket bilder men det har blivit fel på min kamera så alla bilder på tomas, anna, det mesta av Larz-Kristerz är borta...

2 kommentarer:

Anna Neah sa...

Du får ta bilder från min blogg om du vill på kvällen.
Kram

Anonym sa...

Du verkar då ha haft en trevlig helg trots stanken i omklädningsrummet.
Skoj att få träffa dig idag i alla fall. Det behövdes kan jag säga.