torsdag 19 mars 2009

Några dagars vardag

I förrgår gjorde jag nog mitt livs första helt egna lasagne, den blev GOD. Ostsåsen kunde jag ha ätit med sked ur kastrullen, det blev väldigt många provsmakningar... :-)
Igår tvättade jag två uppsättningar scenkläder, för hand!! De satans prylarna tål ju knappt vatten och ännu mindre en tvättmaskin. Jackan med pärlorna på låg i diskhon och blev skrubbad med tvättmedel, som en peeling ungefär. Allt blev rosa!! Jag funderade på att stoppa allt i klorin..
I går gjorde jag paj, det var Peters förslag. Bacon och broccoli, fast jag spetsade den med burkchampinjoner och lite lök. Den blev oxå god och jag ska äta resterna till lunch.

Det som inte finns på bild är det faktum att jag knäskurade golv i går. Utrustad med en del av en gammal handduk, skurvatten och en rotborste så gav jag med på köksgolvet. Trasan blev alldeles svart. Äckligt!
Vardagsrumsgolvet var fullt av tassavtryck. Det fick en duvning med bara den trasiga handduken, men alla tassavtrycken försvann.
Nu funderar jag på om jag ska sy sockiplasttossor åt alla hundarna. Då slipper det bli avtryck och hundarna slipper halka runt på golvet. Men eftersom jag inte alls kan sy så lär det nog ta ett tag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa det får vi hoppas!!

Kram

Anonym sa...

Det är som jag alltid har sagt. Du är bäst!!!

VI PÅ ÅSEN sa...

Japp, det är söndag-måndag vi ska åka båt o partaja till bästa killarna =)

Anna Neah sa...

Hej!
Tack för igår. Jag hade så himla trevligt :) Jag la upp lite bilder på min blogg om du vill se.
Hälsa Peter.
Kram från Anna (och Thomas hälsar säkert också)
http://blogg.mermusik.se