fredag 6 mars 2009

Idag är det dags för taxi igen, jag har väl ingen riktig lust men det är jobb och jag är uttråkad av att springa här hemma.
Min granne hittades död i går, jag var ner och hjälpte till att vända henne på rygg, pratade med sos och inväntade ambulansen.
Det är märkligt för både jag och Peter har båda två de senaste dagarna funderat på var hon tagit vägen.
Cilla, Rebecka och jag var till Väsa i går och åt pizza och tacobuffé, det kostade 49 kr och jag åt pizza tills jag nästan mådde illa. Men vi hade roligt och Cilla knäppte töntiga kort som man får se på hennes blogg http://cilla8406.blogg.se/
Sen for vi hem till mej och fikade, hundarna sprang runt som galningar. Bella har bevisat att hon kan sitta kvar och vänta på ett "varsågod" när man lagt en kakbit framför henne.
Det blev en massa prutt och snusk som vanligt.
Jag var ju till Mora på eftermiddagen för att vädra "liklukten" ur näsan, jag köpte nya trosor till Cilla med tankte på hennes "nyfunna möjligheter".
Hon skyndade sej hem efter fikat men det var nog kanske mest för att titta på "Juno" moahahaha.
Peter åkte i morse, jag kommer inte ens ihåg var han skulle i dag. Men jag har bestämt att när han blir ledig ska vi äta på restaurang!

2 kommentarer:

skånskan sa...

Det var strongt av dig - att hjälpa till med din granne. Hoppas du kan släppa det i tankarna nu! Du är en stark kvinna.

Anonym sa...

HAHAHAHAHAA.... tyvärr vart de inga snopp igår... Meen efter helgen då jag jobbat klart, gu vad jag helt plötsligt hatar att jobba:(