tisdag 17 mars 2009

I går gjorde jag köttbullar och Peter pysslade med aluminiumfolie, lim och en pappskiva. Det slutade med jättegod middag och en reflektorskärm.



David, Rebecka, Hugo och Cilla tittade förbi på fika, de hade med sej fikabröd själva...
Hugo sjöng när David spelade keyboard, eller ja Hugo är ju en hund så han ylade väl mest. Men han viftade på svansen och fick köttbullar!

Peter har köpt toblerone, lite mycket toblerone faktiskt. Den längst fram kommer från taxfreen på Silja Galaxy, kostade 49 kr. Den bakre kommer från ÖoB och kostade 35 kr.
Jag tycker att ÖoB-tobleronen har mycket snyggare förpackning, väldigt retro!!
Dessutom har jag fått toblerone av Cilla som tack för hundpassningen, jag fick en flaska smultronlikör oxå!!!


Jag hittade lite bilder i kameran, jag skulle nog ha haft med dem i bloggen förra veckan men men..
Jag var i alla fall på Dollarstore och spanade efter en sop. Det var meningen att jag skulle ha en lång sop men de kändes väldigt rangliga. Det blev en liten en istället.
Jag hittade något som är mycket nödvändigt här, en elementborste. Vi har element av den gamla sorten och de kräver sändig rengörning.
Jag har varit på Åhléns oxå, där fanns det muffinsformar och muffinsformar och en muffinsbok. Formarna i papper kostade 59 kr tror jag och siliconformarna kostade 89 kr. Än så länge har jag bara provat pappersformarna. Men jag ska väl hitta något recept som funkar i rosformade siliconformar oxå.

6 kommentarer:

skånskan sa...

Vad har man en reflektorskärm till?

vifsla sa...

Rikta ljus när man fotar.

Anonym sa...

De var nog de snyggaste köttbullarna jag sett...

Kanelbullen sa...

En sån däringa elementborste skulle jag också behöva. får bli nästa DS-vända. Och hungrig blev jag också.

Anonym sa...

Snygga grejjer du fått tag på, jag har själv kikat på de rååsa muffinsformarna och är lite kär. Kan du inte baka något och visa upp resultatet så jag vet om jag ska köpa eller inte?

vifsla sa...

Kicki: Ganska ojämna i storlek!!